Radera lyssnat program

Operahuset: Sjukdom och död
Ni verkar ha gjort om podden. När jag lyssnat färdigt på nedladdat program i min mobil så kan jag inte ta bort programmet. Det kunde jag förut. Hittar ingenstans där jag kan radera färdiglyssnat program. Har en androidmobil.
Hälsningar
MRC

Kommentarer

  • Hej
    Du markera progammet och drar det åt sidan.
    Mvh
  • Jag har provat att ta bort programmen på det sättet och även att trycka på bocken på respektive program och sedan "Ja" på frågan om jag vill ta bort. Men programmen kommer ibland tillbaka till "Nedladdat" ändå.
    (Har inte provat med just detta program men det har varit några olika, bl.a. Spanarna och Kluvet land.)
  • Samma sak händer mig.Vissa program verkar komma tillbaka hela tiden.
    Marju
  • Jag är inte heller helt nöjd med borttagning av nedladdade program.

    Det känns som att jag måste gå in på avsnittet, trycka på symbolen uppe till höger, en vit bock med en cirkel runt, svara ja på frågan om jag vill ta bort programmet. Sen, ytterligare gå tillbaka och svepa bort programmet från listan. Ett ganska bökigt förfarande.

    Kan man inte få funktionen att om jag sveper bort ett avsnitt så får jag frågan "Vill du verkligen ta bort avsnittet?" och om jag svarar ja så tas det bort helt och hållet.

    Som det är nu så verkar inte listan "Nedladdat" stämma exakt överens med vad som faktiskt är eller inte är nedladdat och sparat på enhetens internminne.
  • Efter en omstart av telefonen så fungerade det faktiskt som jag ville nu precis, när jag svepte bort ett avsnitt så togs det även bort från minnet på enheten. Om det var en bugg eller varför det inte har fungerat tidigare kan jag inte svara på...
  • Ja det fungerade att starta om. Äntligen rätt lista på nedladdat.

  • Hej Martin och Marju!
    Det är bra att ni lyckats gå förbi detta som faktiskt är en bugg. Det kommer vara fixat i vår nästa version av appen för android.
  • Hej igen och tack för återkoppling.

    Felet har återkommit och det låter bra att det är uppmärksammat och ska åtgärdas.

    Ha det fint!
  • Hej
    Upptäckte att det inte gick att ta bort om programmet inte var avlyssnat. Alltså nya program som man inte lyssnat på går inte att ta bort. De återkommer tills man låtit de spela färdigt.
    När i tiden kan de här buggarna tänkas bli åtgärdade?
    Hälsningar
    Marju
  • Marju:
    Det är svårt att ge en prognos. Buggen är i alla fall ännu inte löst, tyvärr.

    Om detta problem ställer till det mycket för er (t ex om utrymmet i telefonen fylls så att ni inte kan ta foton och annat), så kan jag tipsa om andra sätt att ladda hem vårt innehåll, t ex via vår sajt sverigesradio.se, poddcast-appar som Pocket casts eller appen Lyssna (ett alternativ till vår egen app som vi inte utvecklat själva).

    Tack för att ni hjälper oss att se i vilka lägen felet uppstår.
    Annika Webbmaster
  • Tack för tipset om andra vägar till lyssning
    /Marju