Pushnotiser pop-up: kontrollera anslutning

Hej, varje gång jag öppnar appen får jag upp en pop-up som säger: "lyckades inte uppdatera inställningar för pushnotiser, var vänlig kontroller anslutningen och försök igen"
Jag har sett till att jag har internet men får upp den ändå, har även testat att avinstallera appen och lägga in den igen..

Kommentarer

  • Hej Richard!

    Felet är vårt. Du har inget problem med uppkopplingen (vilket du ju konstaterat redan). Android-utvecklarna ska ha löst det felet, men lösningen kommer med först nästa version av Android-appen. Jag försöker ta reda på när den kan finnas ute hos alla lyssnare!

    Om du tycker att detta falska felmeddelande är väldigt störande, så vill jag tipsa om att du kan nå allt innehåll i appen från vår hemsida sverigesradio.se också.

    Bakom kulisserna ser jag att du skrev hit med en XiaoMi-lur, vilket är en lur jag inte kan komma på om jag sett någon felanmälan till innan ... Kul! Jag hoppas att appen i övrigt fungerar bra på den.

    Det är extra bra att ni som har lite ovanligare plattformar rapporterar in konstigeter till supportforumet, eftersom eventuella buggar kopplade till en ovanlig telefonmodell, en sällsynt webbläsare eller ett udda operativsystem annars lätt kan gå under vår radar. De "pushiga pushnotiserna" är ett fel som smugit sig in hos lyssnare med helt olika telefoner, men en annan gång kan vår felsökning vara helt beroende av att någon XiaoMi-användare rapporterar in felet!
    Annika Webbmaster
  • Android-utvecklarna ska ha löst det felet, men lösningen kommer med först nästa version av Android-appen. Jag försöker ta reda på när den kan finnas ute hos alla lyssnare!

    Den rättade versionen släpps nu på måndag. Eventuellt släpper vi den lite stegvis (så att inte alla lyssnare kan uppgradera direkt), men om inget oväntat uppstår, borde du kunna ladda hem en rättad version senast på tisdag.

    Trevlig helg tills dess!
    Annika Webbmaster