Pushnotiser om direktsändningar som inte finns kvar

I dessa tider får man i mobilappen oftare än vanligt pushnotiser om direktsändningar med viktiga nyheter eller presskonferenser. Om man inte börjar lyssna på en sådan hyfsat direkt, så finns inte sändningen kvar när man trycker på notisen. Istället spelar appen den uttjatade slingan "Det här är Ekots webbkanal..." osv, där man uppmanas att ladda ner appen(!) och tacka ja till pushnotiser(!). Det var ju just det man hade gjort för att komma dit gång på gång. Man blir ärligt talat mer sugen på att göra motsatsen!

Omåttligt störigt i längden. Har ni någon plan på lösning? Exempelvis borde ju nyhetsnotiser inte vara kvar om de inte längre leder till något man kan lyssna på.

Ha det! :-)

Kommentarer

  • Hej Mattias!

    Testa att backa i ljudströmmen och lyssna från början nästa gång du kommer in under "slingan" om att du lyssnar på Ekots direktkanal.

    Angående att du tycker att det är lite knasigt med information om appens pushnotiser, så är det naturligtvis överflödig information för dig som kommit in just via just en push-notis. För lyssnare som tar del av samma direktsändning via en Internetradio-apparat, vår webbsida eller någon annan plattform, är det däremot en värdefull service.

    "Något ljud" behöver vi sända ut så att vi som lyssnar inte av misstag låter kanalen vara igång och "strömma upp tystnad" efter sändningens slut. Dels vore det förstås slöseri med mobildata och batteri, vilket är illa nog. Dessutom kan ju Ekot plötsligt dra igång en ny presskonferens, och telefonen börja sända något utan att man är beredd. Det hände faktiskt mig för kanske fyra år sedan, innan vi hade denna slinga. I och med att jag förstod vad som skett och det inträffade hemma i köket var det odramatiskt, men andra som drabbats har blivit skrämda av att appen "verkat starta av sig själv" och i några fall fått möten, yoga-pass etc avbrutna, så jag är glad över att slingan finns!
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Nja, jag syftade på det här, se bifogad bild.
    Ingen direktsändning går att nå, notisen är passé, webbkanalen blir extra irrelevant.

    Dessutom, när man försöker backa i ljudströmmen så börjar det senast avlyssnade icke-direkt-klippet spelas, utan att skärmens info ändras. En ren bugg, antar jag. :-)

  • Förlåt sen återkoppling.

    Du hade helt rätt. Detta ska vara rättat i den senaste versionen av appen.
    Annika Webbmaster
  • Ingen brådska, tack för återkopplingen.
    Jag får börja klicka på notiser om direktsändningar igen och se om jag märker skillnad! :-)

    Mvh Mattias