Pushar leder till fel tidpunkt

Klickar på push, men kommer inte till rätt tidpunkt i ljudet, eller ljud spelas inte upp alls. Gäller lokal push till P4. Sitter på Android, en Samsung Galaxy S8+.

Kommentarer

  • Hej Nick ock förlåt det sena svaret!

    Har detta blivit fel varje gång du har testat, eller fungerar det ibland, men ibland inte?

    Vilken lokal P4-kanal är det?
    Annika Webbmaster
  • Jag undrar även om det verkar vara vid tryck på länken som ska ta dig till inslagets början som det verkar bli fel, så att en push som bara öppnar P4-kanalen utan att backa till en specifik tidpunkt kan fungera bättre?
    Annika Webbmaster
  • Kristers fråga är ett ämne i sig och förtjänar en egen tråd (så att andra med samma problem enklare hittar den):
    Får inte längre ljud på pusharna​​​

    Annika Webbmaster
  • Jag fattar inte heller hur det är tänkt med pusharna? När man klickar på dom kommer man ALDRIG till den sändning som aviserades i notisen?!? 🙄
  • Magnus, är det P4-kanalernas push-notiser det gäller även för dig? Det är lite olika logik i dessa - som pushar för ett specifikt innehåll i den ordinarie sändningen - jämfört med Ekots push-notiser som leder till en "extrakanal", och jag vill att vi förstår problemet rätt så att vi inte felsöker P4-kanalernas notiser specifikt om det är samma problem även med Ekot!
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Jag lyssnar knappt på P4, utan det gäller nog rätt uteslutande Ekots notiser för min del. Det är som att man hamnar in i en sedan länge avslutad sändning. Man förväntar sig kanske att hamna direkt in i den specifika sändingssekvensen - oavsett man klickar precis direkt efter pushnotisen, eller om man klickar senare under dagen? Eller förstår jag funktionen fel, kanske? Att de bara är tänkta att kunna "koppla på mig" på en direktsänd nyhet i realtid - inte att jag i efterhand/när jag ser notisen senare kan hoppa direkt in i berört program/rätt tidpunkt i sändningen?
  • Ah! Då är jag med.

    Push-notiserna är väldigt mycket "här och nu", alltså att kunna "koppla på dig" på en direktsänd nyhet i realtid. Dock med möjlighet att backa upp till tre timmar i den sändningen, så vill du lyssna medan det sänds och missar starten, så kan du ändå höra hela.

    Vill du nå dessa sändningar i efterhand är det oftast, men tyvärr inte alltid, möjligt att göra det genom denna tablå:
    https://sverigesradio.se/ekot/tabla/

    I appen kan du söka upp dessa extrasändningar i efterhand genom att söka dig till rätt tid i Ekots flöde, men eftersom Ekot skapar så många avsnitt per dag, är det inte speciellt smidigt att leta den vägen mer än möjligen de senaste två dygnen.

    Jag funderar över hur många direktsändningar som har högt lyssningsvärde i sin helhet i efterhand. Det kanske är bättre att få "russinen i kakan" utplockade av Studio Ett, P1 Morgon eller andra program där nyhetsjournalister sätter det som framkommer på en presskonferens eller liknande i sitt sammanhang?

    Hoppas att detta blir mindre frustrerande nu när du vet hur det är tänkt att fungera. Jag framför detta till app-teamet, så att vi kan fundera över om vi kan förtydliga att push-notiserna gäller direktsändningen och inte fungerar när denna är över.
    Annika Webbmaster
  • Nick och Magnus:
    Jag visar denna tråd och ger era e-postadresser till två kolleger som håller på att undersöka hur vi kan göra push-notiserna bättre på olika vis.

    Om de hör av sig framöver så vet ni alltså varifrån de fått adresserna (som alltså annars endast vi som arbetar med detta forum kan se). Och om ni i så fall tar er tid att hjälpa dem, så tackar jag på förhand!
    Annika Webbmaster