Push-notiser

Har en Samsung s9 och får inga pushnotiser

Kommentarer

  • Hej Charlotte!

    Tack för att du skrev hit, för detta fel vill vi förstås lösa. I en annan tråd i forumet har Bodil (som har Samsung S8) rapporterat in samma problem. Även Peter (en kollega, även han med Samsung S8) har haft liknande problem, med den stora skillnaden att notiser nådde fram - fast kom påtagligt sent.

    Ta bort batteri-optimering för Play-appen
    För Peter hjälpte detta (hoppas att det ser ut så hos dig, trots att du har S9 och han S8):

    1. Inställningar
    2. Enhetsunderhåll
    3. Batteri
    4. BATTERIANVÄNDNING (en "knapp" i övre fältet)
    5. Trepunktsmenyn i övre högra hörnet
    6. Optimera batterianvändn.
    7. Ändra från att visa Appar inte optimerade till Alla appar för att se de appar du vill av-optimera
    8. Leta upp Sveriges Radio Play och se till att appen inte är optimerad
    9. Starta om telefonen

    Slå av appenergiövervakning
    Ytterligare en inställning som du kan testa är denna:
    1. Inställningar
    2. Enhetsunderhåll
    3. Batteriet nere till vänster
    4. Appenergiövervakning ska du antingen slå av helt, eller göra ett undantag vår app
    Även den beskrivningen bygger på en annan Samsung-enhet än S9. Om den inte går att följa, så berätta var "min karta skiljer sig från din verklighet", så att jag kan förbättra kartan!

    Läs gärna de övriga tipsen och frågorna i den andra tråden, för även om de första sakerna vi tipsade Bodil om inte har hjälpt henne, kan det kanske hjälpa dig!

    Berätta mer om felet!
    Om du då kommer på något som du tror kan vara viktigt för vår felsökning, så berätta det för oss, till exempel om du vet att felet uppstod när du uppgraderade telefonens operativsystem eller om det finns liknande problem med andra appar.

    Ju mer information vi får, desto bättre hjälp kan vi ge både dig och våra nyhetstörstande lyssnare. Tack på förhand för återkoppling och trevlig helg!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen, Charlotte!

    Har du någon app (som Zedge) för att byta ut ringsignaler och alarm? Jag har sett att detta kan skapa problem med notiser i andra appar, så det är ett spår vi undersöker.
    Annika Webbmaster
  • Nej, däremot har jag gjort en egen sms signal (Ekoplinget) som jag använder.
    VMA fungerar.
  • Tack för information om Eko-plinget som SMS-signal. Det kan finnas ett samband, men till att börja med vill jag veta mer om VMA-pusharna!

    Får du alltså VMA från Play-appen, och får det i rätt tid? Eller är det VMA från denna app du menar?
    Mobilapp för Krisinformation.se
    Annika Webbmaster
  • Jag använder SR appen och vad det gäller min sms signal har jag bara dragit in en ljudfil som jag sedan använder som sms signal, alltså ingen app inblandad.
  • Det var intressant att VMA-pusharna fungerar medan Ekots push-notiser inte gör det. Jag ser till att utvecklarna får del av detta!

    Kan du testa att slå på push-notiserna för en eller ett par lokala P4-kanaler, för att se om dessa kommer fram eller inte?

    Slå gärna av- och på huvudinställningen för pusharna en extra gång också, vilket ibland kan lösa skumma problem.
    Annika Webbmaster
  • Går det att se någon annanstans än i appen när pusharna och VMA publicerats?
    Jag blir lite osäker på det här med VMA jag har inte fått något på senaste veckorna i varjefall har just bytt från Samsung S6 till S9.
    Dessförinnan har det fungerat men frågan är hur länge eller om det kan vara så att det inte funkade på slutet med S6an?

  • Hej igen!

    Hur har det gått? Kvarstår felet?
    Annika Webbmaster
  • Jag får push till min Samsung S9 nu
  • Så bra!

    Tack för att vi fick veta det.
    Annika Webbmaster