Pull-to-refresh i Android Appen för 'Favoriter'

Hej!

tycker man borde kunna göra pull-to-refresh i Android appen för iallafall sidan 'favoriter', kanske även på enskilda program.

Kommentarer

  • ..ser nu att funktionen finns i iOS versionen, så den kanske kommer även till Android..
  • Hej Magnus!
    Om jag fattat det rätt så är detta främst ett beteende och en funktion i iOS. Vyerna ska uppdateras i Android när du öppnar ett menyval. Om du tror att det inte uppdaterats så kan du bara växla mellan olika meny-val och gå tillbaka till den du vill uppdatera.
    Du får gärna berätta om andra appar för Android har denna funktion så kan vi kolla lite mer på detta. Jag framför självklart till utvecklarna att önskemålet finns 😀
  • Hej!

    funktionen pull-to-refresh finns i flera Android appar, som Blocket, SEB, Chrome, gmail och Norwegians reseassistent 😀

    Tydligen även i 'Twitter' appen, även om jag aldrig använt den 😀

    En SDK klass för 'View' finns här:

    https://developer.android.com/reference/android/support/v4/widget/SwipeRefreshLayout.html

    😀

    Möjligt att vyerna uppdateras när man växlar meny, men om man är för otålig hittar man ofta nya avsnitt snabbare i ett programs avsnittslista än i Favoriter-listan 😀
  • tack Magnus! jag skickar med det här till utvecklarna!
  • Fick tips om att 'Favoriter' ska uppdateras när man går mellan olika menyval, vilket inte riktigt verkar fungera.

    I går klockan 17.00 testade jag detta för att se om jag kunde få fram det senaste avsnittet av 'på minuten', men utan att lyckas, jag startade även om appen, men det dök inte upp 😀 Däremot fick jag fram avsnittet när jag gick in direkt på På minutens avsnittslista.

    Just nu (11.15) gjorde jag samma sak med 'Godmorgon, världen!', jag ser avsnittet under programmets avsnittslista men inte under 'Favoriter'.

    Fast jag kanske var för snabb, men de dök upp efter en refresh på min iOS enhet.
  • Hej Magnus
    Mitt intryck är att favorit- och sökvyerna listar avsnitt när deras tablålagda tid passerats. Medan programmets sida visar även förhandspublicerade ljud. Jag har skapat ett ärende kring detta, så får vi se om det går att justera.
    Mvh