Publiceringstid. Nyheter på SRs framsida.

När man går in och tittar på SR nyheters sida så framgår det inte i notiserna NÄR nyheterna är publicerade. När man tittat på ett inslag ändras ordningen och till slut blir det bara förvirrande. Med flera nyheter om samma eller liknande innehåll blir det dessutom ibland omöjligt att få grepp på vad som hänt.

Och det vore bra om det dessutom står OM och NÄR de har uppdaterats.

Om det är möjligt sätt dit en knapp så man kan sortera kronologiskt. Jag inser att man vill ha viktigast headline överst från redaktionens sida. Märk med publiceringsdatum och tid!

Kommentarer

  • Hej Gunnar!

    Jag följer upp en del äldre förslag vi fått in och ser att vi har missat att tacka för att du tog dig tid att formulera detta behov. Så tack - och förlåt senfärdigheten!

    Som du skriver är det "nyhetsvärdering", inte tid, som avgör den inbördes placeringen av nyheterna på hemsidan, både för exempelvis lokala nyheter och på vår startsida sverigesradio.se Tidpunkt för publicering, och i förekommande fall uppdatering, syns alltid om du "går in på själva nyheten", till exempel genom att klicka på nyhetens bild.

    Men eftersom vi vet att det finns ett behov av att se nyheter sorterade mer kronologiskt, har vi en sida där du får nyheterna i kronologisk ordning:
    Nyhetsdygnet

    Där kan du antingen se alla nyheter i kronologisk ordning eller välja att sortera dem efter redaktion, så att du ser Ekots för sig, varje lokal P4-kanal för sig etc (vilket är det de flesta besökare föredrar). En länk dit, Senaste dygnets nyheter, finner du på vår startsida sverigesradio.se.

    Länken ligger lite olika beroende på om du besöker oss med en dator eller med mobilen. På mobilen hamnar den rätt långt ned på sidan:

    På datorn är det i högerspalten du ska leta efter den:

    Ger den sidan dig den funktion du är ute efter? I så fall behöver vi kanske arbeta på att bättre visa vad Nyhetsdygnet är, snarare än att uppfinna ytterligare en funktion för att sortera nyhetsflödet?

    Ditt förslag om att tidsmarkera nyheter även när de syns i ett flöde, och inte enbart när man är inne på den enskilda nyheten, fick de kolleger som arbetar med form och funktion del av redan i november.

    Tack. Och, som sagt, förlåt den långsamma återkopplingen.

    Annika Webbmaster