Visa planerad publiceringstid & dag i appen

Hej!

Det skulle hjälpa om tid när nya avsnitt kommer, bild här under

Det hade varigt bra om detta visades i sidan för ett program i appen, då man manuellt måste gå in på SR- webben, om- sidan för ett program och skrolla ner.

Tack på förhand!

Kommentarer

  • Tack för det förslaget, som jag framför till app-utvecklarna.

    Det är dock inte helt tillförlitligt. Runt valet har till exempel redaktionen för Det politiska spelet släppt fler avsnitt än så. Förutom torsdagarnas avsnitt finns ett från tisdag 11 september, ett från lördag 8 september och ett från tisdag 4 september.

    Själv brukar jag gå in på appens sida med ett programs alla avsnitt (till exempel genom att gå via Sök program -> Alla program A-Ö) och se vilka datum tidigare avsnitt har kommit. Om alla andra "Meny" kommer torsdagar 10.03, så utgår jag från att det i allmänhet blir så denna vecka också ... Det gäller både program som har stark FM-koppling, som Meny eller Söndagsintervjun, och program som levererar avsnitt utan att dessa har sänts innan i FM, som Det politiska spelet eller Creepypodden.

    Vi förstår behovet av att tydligare veta när nya avsnitt bör komma, men riktigt vilken lösning för detta som är bäst behöver vi fundera över. Vad tror du om det förslag Jakop gav här? Skulle det fylla ditt behov? Det löser ju behovet med att du får veta när ett nytt avsnitt finns, men inte om du har ett behov av att kunna planera inför detta i förväg ...
    Notiser för nya avsnitt av Favoriter

    Tack för att du vill hjälpa oss att bli bättre!
    Annika Webbmaster
  • Det låter som ett bra förslag med pushnotiser!
    Dock så är det ju lite jobbigt för program som är poddar, men som sänds vid en senare tidpunkt, men det finns ju undantag.
    Hursomhelst så skulle det göra det enklare om man såg publiceringstid &/ sändningstider/na. Saker som uppdatering av sidor brukar kunna uppdateras om de blir aktuella?
  • Dock så är det ju lite jobbigt för program som är poddar, men som sänds vid en senare tidpunkt

    I appen skulle vi nog i det läget utgå från när podden släpps, eftersom den som får en notis i appen kan förväntas lyssna den vägen ... Om det är sänt i FM eller inte är sekundärt (men viktigt ifall jag exempelvis vill tipsa en vän som alltid lyssnar i FM).

    Hursomhelst så skulle det göra det enklare om man såg publiceringstid &/ sändningstider/na

    Ser du inte tidigare publiceringstider ifall du söker upp listan med alla avsnitt av exempelvis Det politiska spelet på det vis jag beskrev ovan?

    Alltså:
    Gå via Sök program i appens nederkant -> välj Alla program A-Ö -> D -> välj Det politiska spelet -> i listan med avsnitt ser jag tid och datum (men inte veckodagen, utrymmet är begränsat)
    Annika Webbmaster
  • Jo där ja! Jag kan se det, rätt svagt. Har lite svårt själv att se den gråa texten mot den svarta bakgrunden, men nog kan man se den om man (läs jag) kan se publiceringsdagar i "ingressen" för program.

    Poddarna som haft extrasändningar under valrörelsen är ju inte heller reguljära, men jag förstår vad du menar ovan- ovan

    Vad extra behov om man planerar i förväg får jag fundera vidare på men pushnotiser i alla fall skulle vara guld! Särskilt som nu under valrörelsen när en del poddar haft extra avsnitt!
  • Har lite svårt själv att se den gråa texten mot den svarta bakgrunden,

    Jag håller med! Vi behöver öka kontrasten där. Jag framför även det till app-teamet.

    Tack även för att du påtalade det förbätttings-området!
    Annika Webbmaster