Hoppar tillbaka till tidigare program: Sonos

Lyssnar framför allt P4 Väst på min Sonosanläggning. Detta har fungerat bra sedan jag skaffade utrustningen för ca två år sedan.Sedan någon vecka tillbaka hoppar programmet från direktsändning till tidigare program någon timme tillbaka. Detta har även tidigare hänt någon enstaka gång men nu händer det hela tiden. Ibland får jag felmeddelande att det inte går att ansluta till Sonos, ibland att det går att ansluta till Sveriges Radio, ibland att programmet är fel kodat. Vad göra?

Kommentarer

  • Hej!

    Är det med vår app för Sonos du lyssnar?

    Vad är det för Sonos-anläggning?
    Annika Webbmaster
  • Har en Soundbar, en Sonos One och en Symphoni från IKEA. Lyssnar via Sonos app
  • Jag var otydlig. Det är förstås Sonos-appen, men är det med vår tjänst eller med exempelvis Tunein du lyssnar?

    Vår tjänst beskrivs här:
    Sveriges Radio i Sonos
    Annika Webbmaster
  • Det är med er tjänst
  • Ok. Tills vi vet vad som är fel, kanske du kan testa om TuneIn eller myTuner Radio fungerar bättre!

    Blir det samma fel på alla dina enheter?
    Annika Webbmaster
  • Hej Stefan!

    Hur går det för dig?
    Annika Webbmaster
  • Hej
    Har tagit bort Sonosappen från alla telefoner och paddor och ominstallerat. Nu verkar det fungera riktigt bra. Återkommer om det börjar krångla igen
  • Skönt att det har löst sig.

    Om felet återkommer, så kolla gärna om det kan finnas samtidiga nätverksproblem, för en kollega sa att han hade fått liknande felmeddelande om kodningsfel (dock med efterhandslyssning, inte på en kanal) i Sonos just i samband med wifi-problem.
    Annika Webbmaster