"Program du följer": nya avsnitt som första flik

Hej!

borde man inte komma till "nya avsnitt" som standard när man går till "Program du följer", "program" fliken känns ju mindre relevant då jag gissar att man ändå har lite koll på vad man följer för program.

Detta gäller alltså när man startat om appen, sedan kommer den ju ihåg vilken flik man var på.

Kommentarer

  • Jag håller med!

    Vi får se om app-teamet också gör det, när jag framför det förslaget till dem i eftermiddag.

    Tack
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Vi håller på att se över detta, men jag har ett tips:
    På appens hemskärm finns en "karusell" med Nya avsnitt från program du följer (kanske trunkerat, så att du inte ser hela texten). Där finns en ingång till "Visa alla" som tar dig direkt till fliken med nya avsnitt.

    Fast hemsidan är så innehållsrik (och "karusellerna" är lika varandra) att det kanske ändå går snabbare att använda din vanliga väg?
    Annika Webbmaster
  • I en senare version av appen har detta beteende ändras. Nu kommer man som standard till 'program du följer' oavsett vad man gör.

    Exempel; man öppnar appen, går till:
    'min sida', klickar på 'program du följer' - du kommer nu till 'program' fliken
    tålmodigt klickar man på 'nya avsnitt' - nu kommer man till nya avsnitt
    man klickar på ett program - nu kommer man till programmet
    man klickar på tillbaka knappen - nu är kommer man helt plötsligt till 'program' fliken igen, vilket gör att när man åter igen går tillbaka till 'nya avsnitt' kommer man överst.

    för mig som ihuvudsak använder appen som en pod-radio spelare är detta rätt irriterande, eftersom jag egentligen bara vill kunna se en lista på nya avsnitt och där välja vilka jag ska ladda ner..

    Fast detta börjar bli mindre av ett problem eftersom jag börjat använda en annan podradio spelare som löser detta och som dessutom integrerar sig med min bil.

    En helt orelaterad önskan; i den senaste versionen (från 27 maj) publicerade ni med appen även en lista på fixar vilket jag tycker är jättebra, mer sådant. Standard meddelandet 'hej vi har fixat något för att göra appen bättre' är ibland också lite irriterande.

  • Hej.
    Jag besväras också av det som beskrivs i föregående inlägg, framför allt att hela tiden hamna i fliken PROGRAM trots att jag vill vara i fliken NYA AVSNITT.

    Mvh Per
  • Magnus, förstod jag dig rätt i en annan tråd, och flikarna beter sig som de ska nu?

    I så fall hoppas jag att även du har märkt det, Per!
    Annika Webbmaster

  • Hej!

    Flikarna beter sig som de gjorde förut, dvs om du klickar på "program du följer" kommer du till "program" som standard. Om du klickar på "Avsnitt" kommer du till avsnittslistan, och du stannar där även om du klickar på ett program.

    Däremot tycker jag fortfarande att ett klick på 'program du följer' borde göra att man kommer till 'avsnitt' som standard. Men beteendet som jag nämnde i mitt andra inlägg är tack och lov borta.

    mvh

    Magnus
  • Om man är på "Min sida" kan man istället för att klicka på "Program du följer" klicka på "Visa alla" längst upp till höger i karusellen som visar just nya avsnitt från program du följer, då kommer man direkt till avsnitten.
  • Hej!

    Det var ett bra tips, tack.

    Mvh

    Magnus