Program du följer - Nya avsnitt vs Program

Hej!
När man går in på Min sida -> Program du följer så kommer man först till sidan Program; vore det inte mer logiskt om man kom direkt till Nya avsnitt? Det är i alla fall oftare jag vill kolla vad som är nytt än vad jag vill ändra i mina favoriter, så för mig skulle det spara ett extra hopp ett par gånger om dagen. (Såvitt jag minns så var det inte såhär tidigare, utan det kom i den senaste ”stora” UX-omdesignen.)

(IPhone 5S, iOS 11.4.1, SR Play ver 3285.)

Kommentarer

  • Hej
    När du kommer till sidan Mina program så har du två flikar: Nya avsnitt och Program. Du vill alltså att fliken Nya avsnitt ska vara förvald?
    Jag gissar att man gjort användarundersökningar på det här men jag ska framföra ditt förslag självklart 😀
  • Hej,
    Precis - det känns mer logiskt, åtminstone för mitt användarmönster.  Det kommer nya avsnitt på befintliga program i högre takt än vad det kommer nya program jag vill lägga till som favoriter.  (Det känns också lite UI-mässigt bak-och-fram att det är den högra fliken som är förvald som default?)

    I övrigt tack för en toppen-app!
  • Bra, då ska jag framföra det! Och kul att du gillar appen annars 😀
  • Hej igen Henrik!
    Det här är en variant du kan göra:
    När du är på "Min sida" så klicka på "Visa alla" längst upp till höger i karusellen. Då kommer du direkt till alla dina nya avsnitt. Jag hade inte koll på den genvägen men fick just veta det av vår utvecklare 😀
  • Hej Jesper - det gör ju exakt det jag vill, ja!  Och då blir flödet från "Program du följer"-länken betydligt med förklarligt.

    Jag tror inte att jag heller ens har sett den länken med "Visa alla" förut.  Kanske den kunde göras lite tydligare så att den faktiskt syns? :-)

    Stort tack för tillfredsställande svar och trevlig sommar!
  • Precis, den kanske kan bli tydligare!
    Bra att det var vad du eftersökte. Glad fortsättning på sommaren
  • Hej!  Bara lite uppföljning: Jag hittade samma länk på första-/Hem-sidan i appen.  Under Direktsändning och Toppnyheter ligger Utvalt för dig, och även där finns Visa alla-länken lite undanskymd.  Ännu ett klick mindre, alltså. :-)
  • Precis! den vägen funkar också bra!