Problem vid byte av uppkoppling

Hej!
Har problem vid de tillfällen jag rör mig ut från Wifi täckning till 4g uppkoppling eller till annat wifi nätverk.
SR appen verkar fortsätta söka uppspelning från tidigare åtkomstpunkt, och det går inte att "backa" ur appen och återstarta, den söker fortfarande tidigare åtkomstpunkt.
Behöver då gå in i Android inställningar och välja "tvinga stopp"
Har haft två olika samsung, testat olika wifi nätverk, men samma "krasch" hos appen.
Händer minst två ggr per dag så det är ju irriterande.
Finns någon väg runt problemet?
Bra app annars!

Kommentarer

  • Tack för en tydlig beskrivning!

    Jag vet att vi har lyckats återskapa detta fel själva, men vet inte hur det har gått med att lösa det.

    Jag hör med utvecklarna.

    Annika Webbmaster
  • Hm ... Jag inser att det finns många likheter mellan det du beskriver och det fel vi undersöker ...
    • båda rör Android
    • båda rör avbrott (ex. vis vid tappad uppkoppling) som hanteras fel
    Skillnaden är att appen hos dig försöker ansluta till tidigare åtkomstpunkt, medan vi har sett att appen startar det avsnitt man lyssnade på från början, inte (som det är meningen) vid den tidpunkt i programmet där det bröts.

    Det kan vara samma grundfel, men visa sig på olika vis vid olika typ av lyssning ... Lyssnar du på en strömmad kanal eller på avsnitt i efterhand?
    Annika Webbmaster
  • Behöver då gå in i Android inställningar och välja "tvinga stopp"

    Nästa gång kanske du kan testa att gå in under "Direkt" i appens nederdel och klicka på en ny kanal där, så att appen slutar leta efter det du lyssnade på innan? Sedan återgår du till det program eller den kanal du egentligen vill höra!

    Hoppas att det gör felet något mer hanterbart tills vi löst det!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Vi har i den senaste versionen gjort en del spelarförändringar för att lösa det problem du beskriver. Märker du någon skillnad?
    Annika Webbmaster
  • Funkar superbra!
    Har nu säkert haft 40 tillfällen med nya versionen där jag tappat uppkopplingen, men efter en kort timeout har appen löst det och börjat strömma igen.
    Har inte haft en enda crash sen uppdateringen, så jag vill säga bra jobbat!