Problem med webspelaren

Idag verkar ni ha problem med er spelare. Är det nåt ni är medvetna om?

Kommentarer

  • Ja, det är vi medvetna om, men vi är ändå tacksamma för att du rapporterade in det!

    Vår nätleverantör har lagt in fler servrar i trafiken, utan informationen hade nått ut till alla som behövde få veta det. Det gör att det blir lite skillnad mellan om ljudet kommer den gamla vägen eller den nya, och ger hack och tidshopp.

    Som administratör i forumet, ser jag att du skrev hit på Safari + Mac. Är det den webbläsaren du har detta problem på? Har du fler webbläsare på samma dator? (Tror att det fungerar lite bättre på Firefox, som använder en annan ljudström än Safari).

    Tills vi har åtgärdat detta, så kan du även testa att lyssna med hjälp av de direktlänkar du finner här, som ska öppna en kanals ljudström i en extern spelare (som Itunes eller Quicktime):
    http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3756&grupp=10632&artikel=5685687

    Berätta gärna hur de länkarna fungerar hos dig!
    Annika Webbmaster
  • Jag har både Chrome och Firefox tillgängligt... Men av nån anledningar det Safari jag brukar använda.

    Direktlänkarna fungerar bra.

    Tack för svaret.
  • Jag skulle tro att Chrome ger samma typ av fel som Safari, men att Firefox inte är drabbat. I synnerhet nu när du bekräftade att direktlänkarna fungerar bra, eftersom dessa är samma strömmar som vi använder i Firefox!
    Annika Webbmaster