Android 9: Sveriges Radio Play tystnar, "No channel"

När lyssnar på radion i appen Sveriges radio play så efter jag har lyssnat en timme eller så försvinner programmet och No cannal dyker uppp och jag måste starta om appen.

Har blivit så efter att androide pie 9 inställerades på min telefon. Sen dennes har ni uppdaterat appen. Men fortfarande samma problem med den.

Vad tänker in gör åt problemet fet irriterande. När jag lyssna på Sveriges radio så gör det över internet och via er hemsida. För funkar mycket bättre! Fixa appen i stället!

Kommentarer

  • Det där behöver vi lösa!

    Jag känner inte igen felet sedan tidigare, vilket förstås kan bero på att få av våra lyssnare har hunnit få Android 9.

    Vad har du för telefonmodell?
    Annika Webbmaster
  • Och när fick den Android 9? Det kan ju ha kommit en samtidig app-uppdatering som skapade problemet, så även om det märktes först vid den uppgraderingen, kanske felet egentligen inte hänger ihop med nya versionen av Android.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Kan du ha drabbats av att Google av misstag slog på en batterisparande funktion?
    Google remotely changed the settings on a bunch of phones running Android 9 Pie

    Oavsett om du drabbats av det problemet, eller om felet hänger samman med andra batterisparande funktioner i Android 9, så tror jag att det du märker beror på att appen inte har fulla rättigheter att köras i bakgrunden, vilket ljud-appar behöver ha (eftersom du ju inte ska behöva ha appen i fokus för att lyssna).

    Gör så här för att lösa problemet (på engelska, jag hittar inte vad motsvarande inställningar kallas på svenska):

    1. Open your device's Settings app
    2. Tap Apps & notifications  > Advanced > Special app access > Battery optimization.
    3. Make sure the app is listed as “Not optimized”
    Hör av dig och berätta om detta hjälper!

    Annika Webbmaster
  • Hej Jag har en Nokia 7 plus !
  • Jag testar mig fram i från det du skrev till mig och så hör jag av mig om det inte funkar!

    Tack så länge 🙂
  • Hoppas att det hjälper att "av-optimera" appen!

    Jag ändrade rubriken, så att det snabbt framgår vad problemet är och att det är Android 9. Då kan andra lyssnare med samma problem förhoppningsvis bli hjälpta av att du tog dig tid att beskriva problemet!
    Annika Webbmaster