Problem med SR-appen

Hej,

Det händer en märklig grej i SR-appen, den har varit ostabil de senaste 2 dagarna. Appen byter kanal mitt i direktsändning, det händer flera gånger, har dessutom hört en annan kanal igenom programmet som jag lyssnar på. Dessutom ligger jag ganska mycket efter direktsändningen, nästan 3min (brukar vara max 1 min fördröjning) och hoppar lite fram och tillbaka. (Vet att det går att spola bakåt men jag menar när det står direktsändning) Jag har den senaste versionen och använder en iphone 7. Något jag kan göra?

Tack på förhand!

Mvh,
Rebecka

Kommentarer

  • Hej och tack för rapport
    Vi har ett problem just nu som vi felsöker
    Mvh
  • Har liknande problem.
  • Felet ligger inte i själva appen, tyvärr, annars hade det kunnat fungera att lyssna via Safari tills felet är löst. Felet finns i ljudströmmarna som är ur synk.

    Vi har nu gjort en stor omkoppling av webbtrafiken, för att förhoppningsvis minska problemet. Märker ni någon förbättring? (Du kanske måste byta kanal fram och tillbaka en gång för att landa i det nya.)

    Problemet hänger (förenklat) samman med att vår nätleverantör har lagt in fler maskiner i nätverket, vilket "rätt personer" hos oss inte fick kännedom om, så vi har inte hunnit anpassa allt efter denna förändring.
    Annika Webbmaster
  • Ja, det varkar vara bättre har lyssnat senaste 20 min utan problem

    Klas
  • Tack för snabb återkoppling!
    Vi är inte i mål ännu, för nu har vi liksom kopplat er förbi den del av kedjan som det är problem med.

    Den delen vill vi lägga tillbaka, men först måste vi se till att allt är rätt konfigurerat.
    Annika Webbmaster