Problem med Sonos
Hej. Det går inte längre att lyssna vis er app i Sonos. Problemen startade i förrgår. Först avbröts streamningen gång på gång. Sen installerade jag om SR i Sonos och nu går det inte att streama alls. För de flesta kanaler svara Sonos att den inte kan ansluta. För P3 säger den ibland fel ljudformat.
Vi har problemet på två olika platser, med olika sonoskonton och olika nätverk. Har inte märkt av andra datanätsproblem. Kan också lyssna på andra tjänster i Sonos, som ex Spotify.
Vi har problemet på två olika platser, med olika sonoskonton och olika nätverk. Har inte märkt av andra datanätsproblem. Kan också lyssna på andra tjänster i Sonos, som ex Spotify.
Följ inlägget
0
följare
Har en väckning på mitt sonos-system som igår slog av ungefär kl 7. Tänkte inte mer på det då utan drog till jobbet.
Idag går väckningen inte igång alls (eller rättare sagt med sonos chirp som ljud istället).
Kan inte spela upp något alls från SR, säger att den inte kan ansluta. Alla andra tjänster jag har i sonos funkar utmärkt.
SR funkar via tune-in men inte via appen.
Ibland stannar den bara. I land får jag felmeddelandet ”felaktigt ljudformat”.
Vi felsöker.
Per skrev att Tunein funkar! Fungerar Tunein för er andra också?
I och med att vi inte vet vad som är fel än, vet vi inte när detta ksn vara löst, och då är det ju bra att ha alternativa sätt att använda Sonos ...
Upplever också problem med P4 i Sonos-appen sedan ett par veckor. Slutar plötsligt att spela upp sändningen. Brukar funka att starta upp igen för att sedan lägga av igen. TuneIn funkar bra men har tyvärr en viss fördröjning.
Jag har frågat utvecklarna om de har några teorier om vad detta fel beror på.
Har någon av er fått andra felmeddelanden än "felaktigt ljudformat"?
Trevligt, även om det hade varit ännu trevligare om vi visste varför felet uppstod - och löste sig ...
Ian:
Tack!
Om ni ser några mönster för när det fungerar bättre/sämre, så är vi förstås tacksamma för all hjälp vi kan få!
Hej! Det fungerar inte alls för mig. Jag får felmeddelandet ”kan inte bläddra musik”
SR funkade igår morse men slutade funka igår kväll.
När jag väljer ex P1 i stationslistan får jag felmeddelandet: ”Kan inte spela upp markerat objekt”.
Fpr också samma felmeddelande som Jean-Christoph.
SR på Tunein funkar.
Som Anna skrev fungerar vårt innehåll via Tunein, så tills vi förstått vad som skett, rekommenderar jag att ni lyssnar den vägen.
Om det även hjälper er som har haft problem även tidigare än igår kväll, låter jag vara osagt. Det är ett annat fel, men eftersom vi startar om en del servrar nu kan det påverka även ert fel (som vi tyvärr inte lyckats återskapa och därmed inte kunnat felsöka effektivt).
Tack för att ni rapporterar in när det blir problem!