Problem med Sonos

Hej. Det går inte längre att lyssna vis er app i Sonos. Problemen startade i förrgår. Först avbröts streamningen gång på gång. Sen  installerade jag om SR i Sonos och nu går det inte att streama alls. För de flesta kanaler svara Sonos att den inte kan ansluta. För P3 säger den ibland fel ljudformat.

Vi har problemet på två olika platser, med olika sonoskonton och olika nätverk. Har inte märkt av andra datanätsproblem. Kan också lyssna på andra tjänster i Sonos, som ex Spotify.

Kommentarer

  • Jag har exakt samma problem.
    Har en väckning på mitt sonos-system som igår slog av ungefär kl 7. Tänkte inte mer på det då utan drog till jobbet.
    Idag går väckningen inte igång alls (eller rättare sagt med sonos chirp som ljud istället).
    Kan inte spela upp något alls från SR, säger att den inte kan ansluta. Alla andra tjänster jag har i sonos funkar utmärkt.
  • Samma här.

    SR funkar via tune-in men inte via appen.

    Ibland stannar den bara. I land får jag felmeddelandet ”felaktigt ljudformat”.
  • Bekräftar att problemet drabbar flera lyssnare. Blev utan P1 till frukosten idag. 😞
  • Tack!

    Vi felsöker.

    Per skrev att Tunein funkar! Fungerar Tunein för er andra också?
    Annika Webbmaster
  • Jag använder själv inte Tunein, men en bekant, som upplevt samma problem som jag, meddelade precis att för henne fungerade Tunein.
  • Testa gärna med Tunein!

    I och med att vi inte vet vad som är fel än, vet vi inte när detta ksn vara löst, och då är det ju bra att ha alternativa sätt att använda Sonos ...
    Annika Webbmaster
  • Hej

    Upplever också problem med P4 i Sonos-appen sedan ett par veckor. Slutar plötsligt att spela upp sändningen. Brukar funka att starta upp igen för att sedan lägga av igen. TuneIn funkar bra men har tyvärr en viss fördröjning.
  • Hej!

    Jag har frågat utvecklarna om de har några teorier om vad detta fel beror på.

    Har någon av er fått andra felmeddelanden än "felaktigt ljudformat"?
    Annika Webbmaster
  • Hos mig fungerar det konstigt nog nu. Jag har inte gjort några förändringar på egen hand.
  • Jag får inget felmeddelande, bara slutar spela.
  • Per:
    Trevligt, även om det hade varit ännu trevligare om vi visste varför felet uppstod - och löste sig ...

    Ian:
    Tack!
    Annika Webbmaster
  • Vi har tyvärr inte lyckats återskapa felet, vilket gör det svårt att felsöka ...

    Om ni ser några mönster för när det fungerar bättre/sämre, så är vi förstås tacksamma för all hjälp vi kan få!
    Annika Webbmaster
  • Hej! Det fungerar inte alls för mig. Jag får felmeddelandet ”kan inte bläddra musik”

  • Hej,
    SR funkade igår morse men slutade funka igår kväll.
    När jag väljer ex P1 i stationslistan får jag felmeddelandet: ”Kan inte spela upp markerat objekt”.
    Fpr också samma felmeddelande som Jean-Christoph.
    SR på Tunein funkar.
  • Samma problem här.
  • Får upp ”kan inte bläddra musik”
  • Tack, vi felsöker!

    Som Anna skrev fungerar vårt innehåll via Tunein, så tills vi förstått vad som skett, rekommenderar jag att ni lyssnar den vägen.
    Annika Webbmaster
  • Felet som uppträtt det senaste dygnet är lokaliserat och jag hoppas att allt fungerar igen snart!

    Om det även hjälper er som har haft problem även tidigare än igår kväll, låter jag vara osagt. Det är ett annat fel, men eftersom vi startar om en del servrar nu kan det påverka även ert fel (som vi tyvärr inte lyckats återskapa och därmed inte kunnat felsöka effektivt).

    Tack för att ni rapporterar in när det blir problem!
    Annika Webbmaster