Problem med skärmläsarkompatibilitet i nya iOS-widgeten

Jag använder skärmläsaren VoiceOver för iPhone. Kanalväljningen i den nya widgeten visas på ett felaktigt sätt eftersom text saknas. Det ser ut ssåom "icons rows logotype p1".

Visst, just nu förstår man att man ska välja P1, men skulle loggorna byta filnamn vid en uppdatering (rent generellt inte alls ovanligt) kan det hela bli fullständigt obegripligt.

Kommentarer

  • Tack för att du rapporterade in detta!

    Appen ska självfallet fortsätta att fungera med VoiceOver och du ska inte behöva gissa vad ett visst val innebär.

    Hoppas att appen i övrigt fungerar som den ska hos dig! Om inte, så vill vi förstås veta det.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    App-utvecklarna har rättat detta "bakom kulisserna" och tackar för hjälpen!

    Det kommer alltså att fungera bättre efter nästa uppdatering, och då kan du känna lite extra stolthet när du får bättre information än "icons rows logotype p1", för utan din felanmälan hade vi inte rättat detta.
    Annika Webbmaster