Problem med nya Sonos 8.6 och SR vid val av program (podd)

Hej,

tack för en utmärkt SR-tjänst i Sonos-systemet. Jag lyssnar på olika SR-program varje dag, både direkt och "gamla" program. Dessa söker jag upp via Bläddra bland SR-program i era olika kategorier och lagrar dem sedan i en spellista. Otroligt smidigt!
MEN, efter senaste uppgraderingen av Sonos till ver 8.6 så stoppas plötsligt SR- bläddringsskärmen i en kategori, skärmen blinkar till svart och Sonos-systemet avslutas och man "åker ut" till huvudmeny. Detta gäller både i en iPad och iPhone.
Har aldrig haft detta problem tidigare och konsekvensen blir att man inte hinner välja program innan skärmen blir svart.

Tacksam för återkoppling om en möjlig lösning.

Fortsatt trevlig sommar / Björn

Kommentarer

  • Hej
    Jag noterade detta själv i helgen.
    Vi har sjävla inte gjort någon uppdatering, så frågan är om felet egentligen ligger hos Sonos, eller om det är något de gjort som vi måste ändra vår app för.
    Det är ju semestertider, så jag är inte säker på hur snart något kan göras, men jag ska prata med berörda utvecklare.
  • Hej Karolina,

    tack för snabb återkoppling och bra att du själv också upplever detta. Jag misstänker precis som du att Sonos har ändrat något i sin nya ver 8.6 som skapar detta. Om det sedan kräver en ny permanent åtgärd i er app eller om det är en bug i Sonos-appen som de kommer att rätta till är osäkert.  Tack för att du tar det vidare för det är lite frustrerande när man ska söka program.

    Ha en fortsatt bra sommar / Björn