Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Problem med nedladdning av avsnitt

Hej!

Sen ni uppdaterade SR-appen till den nya designen så har jag haft massor med problem med nedladdning. Även om jag laddat ner ett avsnitt så står det inte som nedladdat och man kan behöva ladda ner samma avsnitt ungefär fem gånger innan det står "Nedladdat" och hamnar under Nedladdat-fliken. När jag lyssnat klart och ska radera så försvinner det inte heller, det står "Nedladdat" och ligger under Nedladdat-fliken trots borttagning, så man måste ladda ner och ta bort igen flera gånger. Jag har testat att starta om appen och telefonen men det hjälper inte. Jag har en Samsung Galaxy S5, androidversion 6.0.1 och appversion 5.1.2

Mvh,
Maria
Maria Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Maria!
    Ursäkta det sena svaret!
    Kan du testa att ladda ner senaste versionen nu för att se om problemet kvarstår?
    Det ska vara version 5.2.0.5342
    Jesper Webbmaster
  • Hej,
    Det går inte att se hela versionsnumret i Google Play, men jag har den senaste uppdateringen. Det har blivit bättre, men det händer fortfarande ibland. Jag kan ladda ner ett avsnitt flera gånger men det står inte som nedladdat efteråt, så när man går ut drar det surf. Just nu har jag problem med ett avsnitt från Morgonpasset i P3, 30 juli.
    Maria
  • Hej igen
    I Play kan man se versionsnummer via menyns val Inställningar & hjälp. Längst ner finns versionsnummer.
    Våra utvecklare försöker ringa in nedladdningsproblemet, som vi fått fler rapporter om. Det är dock inte ett allmänt fel så det gäller att försöka förstå när exakt det uppstår. Det har visat sig svårt att upprepa i de testtelefoner som används.
     En fråga blir då på vilket sätt du beställer nerladdningen. Dvs från vilken vy i appen? Någon lista som favoriter t.ex. Eller öppnar du vyn med mer info från programmet. Och väl där, är det via symbolen med en nedåtriktad pil över ett streck? Eller via 3-punktsmenyn till höger och valet ladda ner?  Det vore värdefullt att få de uppgifterna för vidare felsökning.
    Mvh
    Janne Webbmaster
  • Det går bara att se versionsnummer 5.2.0, inte de senare siffrorna (alltså 5.2.0.5342, som Jesper skrev).
    Jag brukar oftast gå in i Favoriter, och ladda ner via trepunktsmenyn (det går oftast bättre om jag öppnar vyn om avsnittet och laddar ner därifrån, men det funkar inte alltid heller). Om jag sen går till Nedladdat direkt efter så är det inte alltid avsnittet syns där utan då måste appen startas om, sen brukar det dyka upp.
    Maria
  • Hej och tack för info
    Jag inser att ordet Play är lätt att förväxla. Jag o Jesper pratar om Sveriges Radio Play, dvs vår app, när vi tipsar om var numret finns :-).  
    När du öppnar vyn med avsnittet och laddar ner - väljer du då trepunktsmenyn eller kanske  nedladdningssymbolen med pilen över strecket?
    Mvh
    Janne Webbmaster
  • Ok, då förstår jag smile då är 5.2.0.5342 mitt versionsnummer
    När jag öppnar vyn med avsnittet använder jag nedladdningssymbolen, men i Favoriter-listan med alla mina andra program använder jag trepunktsmenyn
    Maria
  • Stort tack
    Jag meddelar utvecklarna detta så hoppas vi på en lösning

    Janne Webbmaster
  • Jag upplever samma problem som Maria. Även min version på playappen är 5.2.0.5342. Telefonen är en Sony modellnummer D5503 med Android 5.1.1.

    Jag letar fram program via kanal och laddar ner antingen via pilen eller trepunktsmenyn.

    Utöver problemen som Maria beskriver så händer det att nedladdningar har lyckats, jag har påbörjat att spela upp den utan problem men avbröt lyssnandet. Går jag tillbaka går det inte att fortsätta, det står ansluter men inget händer, oavsett om jag är uppkopplad eller ej. Samtidigt är flera program inte uppspelbara längre. Men, hittar jag ett nedladdat program som funkar eller lyssnar på ett program utan att ladda ner det och stoppar uppspelningen, kan det åter funka att lyssna på de programmen som det var fel på tidigare. Även att stänga ner appen och öppna den igen hjälper ibland.


    Krischan
  • Tack Krischan för ytterligare bra detaljinformation. Får se om det hjälper våra utvecklare att ringa in problemet.
    Mvh
    Janne Webbmaster

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy