Problem med associationen av URL:er på Android

När jag i Android klickar på en länk till en webbsida på Sveriges Radios webb så startar Play appen. Det gäller när jag klickar på länkar i andra program än webbläsaren, t.ex. mailklienter och RSS-läsare.
Detta började efter den senaste uppdateringen då play-appen verkar ha blivit väldigt girig när det gäller länkar till sverigesradio.se
Denna länk öppnas t.ex. i play: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7059647

Jag har version 18.10.3 av appen och kör Android version 8.0.0 på en Samsung Galaxy S7
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Oj, tack för att du rapporterade in det, som jag inte hört innan!

    Android-utvecklarna larmas, så hoppas jag att vi kan lösa det!
    Annika Webbmaster
  • Samma här.
  • Tack för att du tog dig tid att berätta det!

    Bakom kulisserna ser jag att du skrev hit med en Sony Xperia XA1, så vi utgår från att detta är den telefon felet uppträder på. (Om vi har fel, så låt oss veta det.)

    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Vi arbetar för att lösa detta problem, och jag hoppas att vi hinner innan helgen!

    Eftersom flera lyssnare har fått detta problem i kombination med en annan bugg, passar jag på att berätta om den ifall vi inte skulle hinna åtgärda detta och ni också drabbas av den andra buggen.

    Det felet yttrar sig genom att appen visar en skärm med meddelande om att appen saknar internetanslutning:, samma meddelande som ni får ifall ni öppnar appen i flygplansläge:

    Fast det stämmer inte - det är så att säga själva felmeddelandet som är fel! Om ni (eller någon som läser tråden) drabbas av detta problem, så klicka på försök igen två gånger, så kommer ni in i appen - och eftersom det går att lyssna som vanligt på strömmade ljud, tycks internetanslutning inte vara något problem!

    Vi arbetar som sagt med att lösa båda problemen (som av allt att döma hänger ihop)!

    Trevlig helg och tack för att ni tog er tid att kontakta oss när våra länkar började bete sig konstigt!

    Annika Webbmaster
  • Jo, jag är drabbad av den buggen också och har märkt att man kan klicka sig förbi meddelandet. För mig är det ett mindre problem. Det är värre att jag inte kan läsa nyheterna i mobilen.
    Tack för uppdateringen och trevlig helg!

    Per
  • Om man går in under systeminställningar och inställningar för appar och sen Sveriges Radio Play så finns det en inställning där man kan välja hur länkar som hanteras av appen ska hanteras. Jag ändrade från "öppna i den här appen" till "fråga alltid". Det funkar fint som workaround för min del tills problemet är löst.
    Bästa svaret
  • Tack

    Jag är egentligen ledig, men markerar din workaround som "bästa svar", så att andra drabbade hittar den snabbare!
    Annika Webbmaster
  • Jag har samma fel som övriga ovan. Android Samsung Galaxy A5
  • Tack Urban!

    Vi har nu släppt en uppdaterad version av appen (18.10.4.5494) där vi hoppas och tror att felet verkligen försvunnit!

    Av olika skäl släpps appen i omgångar, så att det först är 50 procent av användarna som får möjlighet att uppdatera till den nya. Tyvärr har vi ingen möjlighet att påverka vilken del av lyssnarna (annars hade vi förstås prioriterat er som har problemet!), men om allt går väl, kommer den snart att finnas för alla.
    Annika Webbmaster
  • En stor eloge för bra och utförlig support.
  • Det tycks fungera efter uppdateringen som kom idag.
    Tack för hjälpen!
  • Det är vi som ska tacka er som tar er tid att beskriva felen. Några av dem ser vi själva, men en del fel är helt beroende av att vi får dem beskrivna av er som drabbats!

    Skönt att den senaste uppdateringen verkar lösa det mesta, och trevlig lyssning framöver ...

    Annika Webbmaster