Problem med associationen av URL:er på Android
När jag i Android klickar på en länk till en webbsida på Sveriges Radios webb så startar Play appen. Det gäller när jag klickar på länkar i andra program än webbläsaren, t.ex. mailklienter och RSS-läsare.
Detta började efter den senaste uppdateringen då play-appen verkar ha blivit väldigt girig när det gäller länkar till sverigesradio.se
Denna länk öppnas t.ex. i play: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7059647
Jag har version 18.10.3 av appen och kör Android version 8.0.0 på en Samsung Galaxy S7
Detta började efter den senaste uppdateringen då play-appen verkar ha blivit väldigt girig när det gäller länkar till sverigesradio.se
Denna länk öppnas t.ex. i play: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7059647
Jag har version 18.10.3 av appen och kör Android version 8.0.0 på en Samsung Galaxy S7
Följ inlägget
0
följare
Android-utvecklarna larmas, så hoppas jag att vi kan lösa det!
Bakom kulisserna ser jag att du skrev hit med en Sony Xperia XA1, så vi utgår från att detta är den telefon felet uppträder på. (Om vi har fel, så låt oss veta det.)
Hej!
Vi arbetar för att lösa detta problem, och jag hoppas att vi hinner innan helgen!
Eftersom flera lyssnare har fått detta problem i kombination med en annan bugg, passar jag på att berätta om den ifall vi inte skulle hinna åtgärda detta och ni också drabbas av den andra buggen.
Det felet yttrar sig genom att appen visar en skärm med meddelande om att appen saknar internetanslutning:, samma meddelande som ni får ifall ni öppnar appen i flygplansläge:
Fast det stämmer inte - det är så att säga själva felmeddelandet som är fel! Om ni (eller någon som läser tråden) drabbas av detta problem, så klicka på försök igen två gånger, så kommer ni in i appen - och eftersom det går att lyssna som vanligt på strömmade ljud, tycks internetanslutning inte vara något problem!
Vi arbetar som sagt med att lösa båda problemen (som av allt att döma hänger ihop)!
Trevlig helg och tack för att ni tog er tid att kontakta oss när våra länkar började bete sig konstigt!
Tack för uppdateringen och trevlig helg!
Per
Jag är egentligen ledig, men markerar din workaround som "bästa svar", så att andra drabbade hittar den snabbare!
Vi har nu släppt en uppdaterad version av appen (18.10.4.5494) där vi hoppas och tror att felet verkligen försvunnit!
Av olika skäl släpps appen i omgångar, så att det först är 50 procent av användarna som får möjlighet att uppdatera till den nya. Tyvärr har vi ingen möjlighet att påverka vilken del av lyssnarna (annars hade vi förstås prioriterat er som har problemet!), men om allt går väl, kommer den snart att finnas för alla.
Tack för hjälpen!
Skönt att den senaste uppdateringen verkar lösa det mesta, och trevlig lyssning framöver ...