Problem casta P2 till NAD C338-förstärkare

Hej, det går inte att casta P1, P2 eller P3 från min Macbook Air...? Jag hittar ingen "casta" ikon. Däremot går det utmärkt att casta från min Iphone 8. Kan ni hjälpa mig? Jonas

Kommentarer

  • Hej Jonas!
    1. Vad är det du castar till för enhet?
    2. Är din Macbook ansluten till samma wifi?
    3. Fungerar det att casta från andra webbsidor?
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,
    1. Jag castar till en förstärkare NAD C338 som driver högtalare (min hifi-anläggning).
    2. Ja, ansluten till samma wifi.
    3. Ja, funkar toppen att casta från Spotify på Macbooken.
    Jonas
  • Just Spotify brukar ofta använda en egen variant för att casta, Spotify connect. Den finns inbyggd i din förstärkare, ser jag:
    NAD C 338 Hybrid Digital DAC Amplifier

    Jag har stött på många anläggningar som lyssnare tror har haft Chromecast, men där det endast gått att casta ett fåtal utvalda tjänster, så att din förstärkare har stöd för både Spotify Connect och vanlig Chromcast gör att NAD-förstärkaren får en liten extra stjärna från mitt håll om jag skulle recensera den 😀

    Förhoppningsvis ska du kunna casta från vår hemsida och andra hemsidor i Chrome (möjligen även någon annan webbläsare) om du följer de steg Google beskriver här:
    Casta ljud från en flik

    Hör av dig om du kör fast!
    Annika Webbmaster
  • PS:
    Jag lägger in NAD C338 i rubriken, så att andra med samma förstärkare och liknande frågor hittar till denna tråd.
    Annika Webbmaster
  • Haha kul att min stärkare fick godkänt:) Aha det var alltså google inställningarna som var problemet. Tack för hjälpen, nu funkar det perfekt att casta från SR:):):)
  • Trevlig lyssning då!
    Annika Webbmaster
  • Hej Jonas!

    Har du märkt några problem att casta med appen till din förstärkare den senaste tiden? Bo Celin (med NAD-förstärkare) i denna tråd skriver:
    Har  också fått problem med sr-appen efter uppdatering, fungerar varken med plattan eller telefonen (android). Den säger att den castar men ljudet fortsätter komma i telefonen.
    Annika Webbmaster
  • Nej, inga problem här, det funkar perfekt efter dina goda råd! :)Jonas
  • Tack!
    Annika Webbmaster