Problem att ladda ner med telefonens surf: Ios 13

Går inte att ladda ner utan Wi-Fi efter apples uppdatering. När frågan kommer att ladda ner utan Wi-Fi hinner man inte trycka på den utan den försvinner. Bara blickar till och försvinner

Kommentarer

  • Samma sak händer mig efter uppdatering till IOS 13 idag (8/10). Fungerade igår.
  • Tack för att ni rapporterade in detta!

    Kan ni ställa in att det går att ladda hem utan wifi om ni går in under Min sida i appens nederkant, väljer Inställningar och hjälp och slår av Hämta endast via wifi?
    Annika Webbmaster
  • Får göra det vargen gång jag saknar Wi-Fi. Gör jag inte det så blinkar bara uppladdningen till en kort sekund. Jag har aldrig behövt ändra denna knapp förut. Vitsen är väl att den ska stå i Wi-Fi läge och att man får frågan att ladda när utan Wi-Fi denna gång. Risken är ju att surfen tar slut när man laddar ner hemma
    Med vänlig hälsning, Micke

  • Ja, att något är fel är klart! Ni ska inte behöva ändra detta.

    Jag har fått andra felanmälningar som handlar om inställningar som fladdrar förbi utan att man som användare hinner med att ändra dem, och så ska det förstås inte vara. Vi felsöker.

    Bra att det i alla fall går att komma åt avsnitten genom att ändra under Min sida

    Tack för att du påminde om att ni som ändrat inställningen bör fortsätta att ladda hem avsnitt när ni har tillgång till wifi för att inte förbruka surfpotten i onödan. Jag ska komma ihåg att poängtera det när jag svarar andra lyssnare med detta problem.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Detta fel är löst med en version som vi har börjat släppa publikt, men som än så länge endast nått fem procent av de lyssnare som har automatiska uppdateringar. Om du går in i App Store och manuellt letar upp vår app ska det dock gå att uppdatera även om du inte tillhör "rätt fem procent".
    Sveriges Radio Play i App Store
    Annika Webbmaster