Podlyssning i fel hastighet (Podcaster i Iphone)

Jag lyssnar ofta på podcaster när jag är ute och går. Ett problem som uppstått de senaste månaderna är att uppspelningen går alldeles för fort. Kanske dubbel hastighet. Jag har en iPhone och de program jag senast lyssnat på har varit "The Svenska ord story" och "Släktband". Båda går för fort.
Varför och vad är det för fel?

Kommentarer

  • Hej Leif!

    Är det ed appen Podcaster i Iphone? I sådana fall har du nog råkat ändra uppspelningshastigheten, en inställning som finns nere i vänstra hörnet.

    Läs mer om det under stycket Styr uppspelningen som finns på denna sida:
    Prenumerera och lyssna på sändningar i appen Podcaster

    Lycka till och hoppas att det var så pass enkelt!
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Försöker hitta ett sätt att reglera talhastigheten när jag lyssnar på SR. Använder iPhone och appen SRplay. Finns någon sådan inställning? Förstår att man inte kan reglera det direktsända, men allt annat? I telefonens inställningar lyckas jag bara reglera hastigheten för uppläst text. (Har också undersökt möjligheterna med Pocast enligt ovan, hittar ingen inställning i vänstra nedre hörnet.)
    Tacksam för hjälp!
  • Hej, nej den funktionen finns i nuläget inte.

    mvh
  • Hej igen,
    är det något ni planerar införa?
    Finns den funktionen på er webbsida sr.se? Kommer den dit?

    mvh
    Viktoria Hansson
    logoped
  • Hej
    Den finns inte någonstans, men det kan hända att det är en funktion som införs.
    Men det är inte något som finns i vår backlog just nu.

    mvh
  • Plötsligt är det fel talhastighet i Språket! För fort. Var ändrar jag?
  • Efterlängtat av många, men när den aktiverats av misstag blir det inte bra!

    Ser du den stiliserade hastighetsmätaren under knappen för play eller, som på min bild, paus? Tryck där och återställ.

    Annika Webbmaster
  • Viktoria:

    Som synes finns funktionen numera (kom i somras på Iphone och nu i höstas på Android).

    Det går att ställa in även för långsammare uppspelning.
    Annika Webbmaster