Poddavsnitt startar inte efter paus, felkod 9, 13, 561015905

​På minuten - På minuten med Hans Rosenfeldt​​​När jag spelar upp ett poddavsnitt och tar en paus går det inte att spela vidare efter pausen.
Har iPhone 5S iOS 11.2.5.

Mvh

Magnus Liljesköld

Kommentarer

  • Hej Magnus!

    Felkod 9, 13, 561015905 kommer inte från vår app, utan från Apple. Jag har inte fått in samma felrapport tidigare och vet tyvärr inte vad det kan bero på. Men att du är först med att felanmäla detta betyder inte automatiskt att du är ensam om att drabbas! Jag lägger till felkoden i rubriken, så att andra kan hitta till detta inlägg om felet skulle uppstå hos fler lyssnare.

    Testa att starta om telefonen genom att hålla inne på- och av-knappen och hemknappen samtidigt, länge, tills äpplet dyker upp igen. Återkom och berätta om det fungerar bättre efter denna manöver!

    Tack för att du rapporterade in detta.
    Annika Webbmaster
  • OK, tack!
  • Jag har bett en av våra Ios-utvecklare att kika på detta.

    Var detta första gången du stötte på felet?
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Ja, det var det. Jag har nyligen uppdaterat iOS till senaste versionen.
  • Hej igen!

    Utvecklaren skriver:
    Felkod 9 innebär internt spelarfel och felkod 561015905 uppkommer när spelaren försöker starta uppspelning men inte har tillåtelse. Verkar som om detta är relaterat till att appen är i bakgrunden. Skulle vara intressant att veta om appen är i bakgrunden när han försöker starta den (om han startar via låsskärm eller headset).

    Minns du detta? Kan du fortfarande återskapa felet?
    Annika Webbmaster
  • Hej,

    Jo, den var i bakgrunden. Jag har klickat på hemknappen så att appen försvann från skärmen. Så stängde jag av via headsetet. Sen försökte jag slå på via headsetet. Funkade inte. Tog fram mobilen ur innerfickan. Klickade upp appen. Sen tror jag att jag först tryckte på Play i appen och att felrutan sen dök upp. Men det kan också ha varit så att felrutan redan var där när jag plockade fram mobilen. Men jag lutar mer åt det första alternativet. Sen stängde jag appen (dubbelklickade på hem-knappen och swipade upp/bort Play). Då gick jag in i Lyssningshistorik och där fanns programmet framspolat fram till den punkt där jag senast lyssnat.

  • App-utvecklarna tackar för en tydlig beskrivning!
    Annika Webbmaster
  • Jag plockade bort ett tomt inlägg från dig 😀

    Var det något du ville tillägga, så får du gärna göra ett nytt försök ...
    Annika Webbmaster
  • Jag får samma problem, Apple iOS, hela tiden.
    Jag kan oftast inte starta pausa program jag lysnar på i efterhand, pod eller bara att jag spolat till början, alltså inte live.
    Pausar jag via hörluren, kan jag inte starta igen. Oftast kan jag inte ens starta från låst skärm, utan måste öppna telefonen och öppna appen och staeta därifrån.
    Jag noterar även att det ser ut som programer startar, play synbolen ändrar utseende, och tiden tickar, men inget ljud.
    Jag upplever att detta blev ett riktigt stort problem för 6-9 månader sedan.
  • Hej igen Christofer!

    Får även du felkod 9, 13, 561015905? Du har skickat in felanmälningar i flera olika "trådar" på foriumet, och för att ge effektiv hjälp behöver vi förstå hur just ditt problem visar sig (vilket du beskrev väl här).
    Annika Webbmaster
  • Jag kollar när jag går hem idag om det blir så.
  • KW:s inlägg om problem att spola i Mac är utbrutet till ett eget inlägg:
    Kan inte längre spola i program (Mac)​​​
    Annika Webbmaster
  • Postade följande fråga men såg sedan att ett ärende redan fanns. Postar i denna tråd också:

    Fel i iPhoneappen vid bluetooth

    Följande steg för att återskapa problemet:
    1 lyssnar via bluetooth
    2 trycker på knappen på hörlurarna
    3 ljudet stängs av
    4 trycker på knappen på hörlurarna igen (det måste ha gått en kortare tid från det att man stänger av ljudet, ca en minut)
    5 felmeddelande: 9, 13, 561015905. Dessutom - vilket är oerhört irriterande - tappar spelaren bort var jag var när jag lyssnade.

    Miljö: iPhone X, iOS 11.4.1
    SR app version 8.11.1