Hur lägger jag in era poddar på min hemsida

Hej!

Jag ska bygga en hemsida om poddar. Då vill jag bland annat marknadsföra SR.s fantastiska utbud. Jag har sett att på vissa hemsidor kan man lyssna på era poddar direkt på sajten, utan att länkas vidare till SR. Jag antar att dom på något sätt embeddat era poddar. Min fråga är om 1) det är tillåtet och 2) hur det fungerar i praktiken. Om det är tillåtet vill jag gärna embedda era poddar på min sajt.

Kommentarer

  • Hej Carl!

    Vi uppskattar att du vill dela med dig av vårt innehåll.

    Det är helt tillåtet - om du gör på rätt sätt, det vill säga "bäddar in koden" för ett avsnitt, så att vår egen spelare hänger med. Det innebär att det kommer att gå att lyssna från din sida, men det går inte att ladda hem ljudet därifrån.

    Jag hittar tyvärr ingen färsk beskrivning på hur du gör, men mycket är sig likt sedan denna beskrivning skrevs:
    Varsågoda, ni kan bädda våra ljud på er hemsida!

    Jag ger dig därför en liten special-beskrivning med bilder från en aktuell podd, P3 Historia om William Shakespeare

    1. Gå till det avsnitt du vill bädda in och klicka på "dela-länken"

    2. I den ruta som då öppnas, ligger färdig inbäddningskod, som enkelt kopierar med "kopiera-länken" jag markerat nedan och klistrar in på din egen hemsida:

    3. Om du inte får det att fungera rakt av, kan det bero på att en del verktyg bara tillåter iframes från vissa källor. Detta har åtminstone tidigare varit ett problem med exempelvis Wordpress. Det går dock att lösa. Blir det problem, så hör av dig, så tar vi reda på hur du ska göra
    Så länge du bäddar in vår egen spelare, är det alltså fritt fram! Däremot är det inte tillåtet att exempelvis ladda hem våra poddfiler och sedan lägga ut dem för nedladdning från din egen sida. Läs mer här:
    Vad får jag göra med nedladdat material?

    Lycka till och hör av dig om det blir några problem!
    Annika Webbmaster