Poddar går inte att casta längre (Iphone-appen)

Hej, sen 2020 verkar det inte gå att längre casta nedladdade avsnitt längre. Bara live går att streama. iPhone X senaste programuppdateringen av både SR-appen och mobilen via Chromecast. Är det meningen att det ska vara såhär framöver?

Kommentarer

  • Jag har samma problem, verkar som SR Play uppdaterats (nytt utseende vid casting), men stänger ner/startar varken nedladdade eller program som ligger som filer i appen. Endast live streaming funkar mot Cromecast.
  • Har samma problem. Laddade just ner några program men hittar dem inte nu. Däremot andra som jag inte alls har laddat ner. Layouten på appen är väldigt otydlig - närmast kaotisk.
  • Tack för att ni rapporterade in detta. Kollegerna som arbetar med Ios-appen kommer att se över detta.

    Det är absolut inte en avsiktlig försämring från vår sida, och gissningsvis är det hos oss felet ligger, eftersom vi har gjort rätt stora förändringar "under huven" i appen.
    Annika Webbmaster
  • Jag har även problem med livestreaming. Appen hittar högtalaren men sedan vill den inte skicka något ljud. Det rör inte på sig när man trycker på Play-knapen.
  • Hej!

    Olof, om felet även rör direktlyssning, så tror jag att det är ett annat fel. Vad är det du vill casta till för högtalare? Har det fungerat tidigare?

    Apputvecklarna hälsar nämligen att de har hittat den bugg som gör att nedladdade avsnitt inte går att chromecasta. (Om ni vill casta det, måste ni först ta bort det från nedladdat.)

    Det är löst hos oss, men inte uppe hos App store än. Jag utgår från att det är rättat i nästa version av appen.
    Annika Webbmaster
  • När kommer uppdateringen? Jag installerade om SR Play och det fungerar fortfarande inte att casta annat än live-stream
  • Annika,

    Denna gång var det strul här. Jag startade om min Chromcast Audio och nu fungerar det att casta liveströmmar. Casta program "on-demand" fungerar också. Nedladdat fungerar inte att casta.

    Mvh Olof
  • Vad means med "Casta"? är det en term specifik för Google? Ser ut så närman googlar begreppet. Hur som helst kvarstår problemet för iPhone - d.b.s Mankan inte se vad som är nedladdat - om nu är nedladdat???
  • Hej!

    Idag har vi släppt en ny version av appen, och vi har försökt lösa detta. Om några problem återstår att lösa, så återkom, så att vi kan ringa in dessa.

    Hugo, under Min sida i appen kan du se dina nedladdade avsnitt!
    Annika Webbmaster
  • Funkar fint! Tack för bra kundservice