Play för iOS: Ljud bryts, stannar eller får hicka när jag går från wifi till 4G

Detta inlägg låg tidigare i en annan tråd.
/Webbmaster-Annika

Jag har samma problem, välfigt ofta. Det blir OFTA problem att gå från wifi till 4G

Kommentarer

  • Hej Christofer!
    Testade du det som (förhoppningsvis!) hjälpte Berno?

    Gå till Inställningar -> Mobilnät

    Skrolla nedåt på den sidan tills du kommer till Använd mobildata för (se bild).

    Bläddra nedåt bland apparna i din lista och leta upp Play. Se till att Mobildata är aktiverat. (Det är alltså i telefonens inställningar du gör detta, inte inne i vår app.)

    Hoppas att detta hjälper!

    Annika Webbmaster
  • Oj förlåt, jag såg inte att personen hade löst det med att slå på mobildata för Appen.
    Jag borde gjort ett nytt ärende av min kommentar. Då mitt problem inte är att det är avslaget, utan att sändningen bryts, stannar eller får hicka och det skiter sig,  ofta när jag går från jobb eller hem och ut i 4G nätens värd.
  • Då fortsätter vi felsökningen i en egen tråd.

    Hur länge har detta elände pågått?
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Hur gick det för dig?
    Annika Webbmaster