Play-app till PC?

Går det att ladda ner play-appen till en PC. På mobilen kan jag pausa och backa när jag lyssnar på en direktsändning, men det fungerar inte när jag går in via sveriegesradio.se

Kommentarer

  • Hej Eje!
    Om du har möjlighet att använda någon av webbläsarna Chrome eller Edge så kan du backa i direktströmmen, men tyvärr går detta inte i Firefox eller i Internet Explorer på Windos 7, som jag bakom kulisserna ser att du har.

    Någon app för Windows 7 har vi inte, däremot finns det en app för Windows 10:
    Sveriges Radio på Xbox, Windows 10 och Windows-mobiler

    Hoppas att du kan lyssna i en annan webbläsare, och därmed få tillgång till denna fina funktion!
    Annika Webbmaster
  • SR för windows 10 är extremt ostrukturerad. Den blandar program från alla kanaler hej vilt. Därtill blädderbok- struktur som endast förlänger sökandet.

    Tips
    Gör så att  SR PLAY fungerar med windows 10. Där är det ordning.Den appen är fantastiskt bra.

  • Kul att du gillar Sveriges Radio Play!

    Någon plan på att göra vår egen Windows 10-app mer lik Play finns inte, men det finns fler appar än vår egen ... En som jag vet att många lyssnare tycker mycket om är appen RadioStorm.

    Appen är inte alls vår egen, utan utvecklad av en duktig privatperson med hjälp av vårt öppna API. RadioStorm kom för övrigt långt före Sveriges Radio-appen:
    RadioStorm

    Det du hör i appen är dock vårt eget innehåll 😀

    Hoppas att du tycker att strukturen i RadioStorm är bättre!
    Annika Webbmaster