Play app, Android, går ej att starta efter uppdatering

Kan ej öppna SR app i Sams Galaxy 8. Felmeddelande att appen kraschar gång på gång.

Kommentarer

  • Tack för att du snabbt rapporterade in det. Andra lyssnare har rapporterat in samma sak och vi undersöker självfallet vad krascherna beror på.

    Testa att starta om telefonen och se om det påverkar.

    Jag passar på att tipsa om att alla avsnitt och kanaler går att lyssna på i mobilens webbläsare: sverigesradio.se
    Annika Webbmaster
  • Jag har samma problem, har startat om telefon men appen startar inte ändå.
  • Samma problem för mig och jag har också Samsung galaxy 8.
  • Tack. Vi har sett det på HTC också, så det verkar inte vara kopplat till just Samsung Galaxy 8.
    Annika Webbmaster
  • Vilken/vilka versioner av Android har ni?
    Annika Webbmaster
  • För mig fungerar det inte heller och jag har version 9 på Android.
  • En av app-utvecklarna får samma fel på sin privata telefon, vilket förstås är illa (jag önskar ingen lyssnare detta). Men bra, för fel vi kan återskapa brukar gå snabbare att lösa!
    Annika Webbmaster
  • Jag har samma problem, har skickat in en felrapport via telefonen.
  • Utvecklarna har stoppat utrullningen av denna version, så ni har hjälpt många att slippa få samma problem. Tack!

    Felet drabbar Android 9 och 10 och vi har sett vad det beror på. Utvecklarna hälsar att de räknar med att vi släpper en rättad version av appen senare idag.

    Jag påminner om att ni kan lyssna på oss via sajten.

    Tack för hjälpen!
    Annika Webbmaster
  • Nu finns en rättad version av appen ute, men endast åtkomlig för 25% av användarna. Jag tror att ni som fick förra versionen tillhör dessa 25%, men är inte helt säker.

    Om du inte har möjlighet att uppdatera till den nya versionen, så får du den genom att bli beta-testare. Läs mer hur man gör detta här:
    Testa nya Android-appar innan de blir tillgängliga för allmänheten

    Därefter kan du, om du vill, enkelt sluta vara beta-testare.
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Samma hände för mig. Allt kraschade. Provade av avinstallera appen för att ladda ner den igen och nu kan jag inte ladda ned SR play alls. Det står bara 100% men appen finns inte i telefonen.
    Jag har Android 9.
  • Uppdatera funkade för mig.
    Samsung S10e
  • Bra att det hjälpte, Anders!

    Amanda - så skumt! Se om du kan söka efter Sveriges Radio Play eller bara Play och då hitta den!

    Alla:
    Nu ska det går bra för alla att uppdatera utan att behöva vara beta-testareför att få densenaste versionen, så om någon har problem med en kraschande app, rekomenderar jag en uppdatering:
    Sveriges Radio Play – Appar på Google Play
    Annika Webbmaster