Pausa/Spela via AirPods funkar inte längre i SR Play för IOS

Hej,
Sedan senaste uppdateringen av SR Play för IOS så fungerar inte Spela/Pausa funktionen visa AirPods. För andra appar fungerar det bra (t.ex. Storytel) men för SR Play fungerar det inte längre.

Kan detta ha något att göra med de förändringar ni har gjort med spelaren? Jagrapporterade t.ex. tidigare in ett problem med attknapparna på låst skräm har bytt namn.

Kommentarer

  • Kan detta ha något att göra med de förändringar ni har gjort med spelaren?
    Ja, det är troligen en bugg vi har introducerat i samband med dessa förändringar, och felet drabbar många Bluetooth-enheter.

    Vi försöker naturligtvis åtgärda felet så snart vi kan!
    Annika Webbmaster
  • Har samma problem sen jag uppdaterade till senaste versionen av SR Play. Funkar också felfritt med andra appar som t ex spotify!
  • Jag har exakt samma problem.
  • Bra att ni hittade detta, så att ni ser att felet inte ligger i just er telefon eller i hörlurarna. Vi får också detta fel, vilket är bra eftersom det gör det enklare att felsöka.

    Tack för att ni tagit er tid att rapportera in felet.
    Annika Webbmaster
  • Kan du ge oss ett ungefärligt datum när detta kommer vara löst för oss användare?
  • Har samma fel med både mina Jaybird Tarah Pro och mina Bose QC30
  • Hej, och så skönt att flera uppmärksammat den ur min synpunkt så livsnödvändiga funktion! Hoppas den snart är åtgärdad, så att livet kan återgå till det normala!!

    Annars stort tack för en bra app som hela tiden blir bättre. Uppskattar särskilt den relativt nya möjligheten att hoppa mellan programmen i liveflödet! En lite men ack bra funktion. Jag skulle dock önska att första klicket skulle göra att jag hamnade i början av pågående spår snarare än i början av föregående. Kanske en petitess men ändå 😊
    Hälsningar
    Jens

  • Apropå frågan om när det började så uppkom felet i den senaste uppdateringen. Jag lyssnade i appen både före och direkt efter uppdateringen. Hade innan jag uppdaterade den även då den senaste innan det, om ni förstår vad jag menar 😊
  • Annika, kan du ge oss någon prognos på när detta fel kommer att lösas?
  • Hej, har samma problem sen förra veckan. Dessutom laggar det (blir en upprepning av vissa ord, idag mycket värre än förra veckan!). Har ni löst problemet? Är i övrigt väldigt nöjd med den nya versionen:)
  • Snälla, nu har det gått över en vecka sedan första anmälaren i denna tråd. Är helt "beroende" av SR-Play, lyssnar dagligen på poddar,men är ju helt beroende av att paus/play fungerar. Ni borde hittat buggen nu, annars är det dålig felsökning. Har ju fungerat klockrent i de förra versionerna.
  • Hej!

    Felet ska nu vara löst "bakom kulisserna", så med nästa version bör funktionen vara återställd. Jag utgår från att den kommer "väldigt snart" (om inte något oförutsett inträffar, t ex att Apple tar längre tid på sig att godkänna förändringarna än vanligt).

    Jag ber om ursäkt över att jag inte svarade om prognos tidigare, men i slutet av förra veckan var felet ännu inte löst, så det var svårt att sia om hur lång tid det skulle komma att ta.

    Chris:
    Laggandet som du rapporterar, gäller det direktlyssning eller efterhandslyssning?
    Annika Webbmaster
  • Annika: Tack för svar! Det var många som kommenterade laggandet imorse i morgonpasset och det verkar vara fixat 👌🏽 Nu hoppas vi bara på att det går snabbt med nästa version ✊🏼
  • Chris:
    Bra att P3 flyter på. Jag kollar hur det går med uppdatering av appen

    Mats:
    Din fråga rör ett annat ämne, och har flyttats hit:
    Hur pauserar och snabbspolar jag på webben?
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Nu är Play 20.3.1 ute i Appstore. Vi har bland annat åtgärdat buggen för start och paus med Bluetooth.

    Trevlig helg
    Annika Webbmaster
  • Jippi!!💥✨