Påminnelse SR Play!

Behövs en funktion för påminnelser till tablåprogram och poddradio i appen! Såg i arkivet att det varit efterfrågat i över tre år (!). Fframförallt poddar har ju tillkommit och dessa vill man gärna bli påminda om när de är tillgängliga. Snälla, sätt fart!!Mvh! // Martin F

Kommentarer

  • Hej Martin!

    Du har rätt i att detta är en funktion som har efterfrågats lite då och då under flera år, men jag skulle inte säga att det är någon av de funktioner som flest lyssnare efterfrågat.

    Jag hör med app-teamet hur de resonerar kring tydligare påminnelse-funktioner. Det ligger inte inom den närmsta planeringen, men kanske finns med i mer avlägsna planer än jag har tillgång till.

    Nya favoritavsnitt

    Idag får du en markering inne i själva appen om det finns nya avsnitt av en programserie du markerat som favorit. Kan den funktionen hjälpa dig? Om inte, vad är det som gör att det inte fungerar för dina behov? Ju bättre vi förstår behov, desto bättre kan vi göra appen!

    Andra appar?
    När det gäller just poddade avsnitt, så skulle du kunna använda en app som är speciellt framtagen för just podd-hantering, eftersom dessa i allmänhet har olika typer av notifieringar när nya avsnitt finns (eller är nedladdade - om du har ställt in att avsnitt ska laddas hem per automatik).

    Det finns flera sådana podd-appar på marknaden. En som jag vet att både andra lyssnare och flera kolleger har varit nöjda med, är Pocketcast. Där vet jag att det går att ställa in så att man blir notifierad när nya avsnitt finns!

    Läs mer om den här:
    Uppgradera ditt podcastlyssnande (surfa.se)

    Tack för att du vill hjälpa oss att skapa en bättre app!
    Annika Webbmaster