P4 Plus, vilken frekvens?

Vilken frekvens finns P4+?

Kommentarer

  • Hej Klaus!

    Kanalen sänder dygnet runt på webben och i till exempel appen Sveriges Radio Play, men inte i FM - om du inte råkar bo i Stockholmsområdet. Där går det nämligen via FM-radion i kanalen P6, frekvens 89,6 MHz, flera timmar varje dag!

    Här kan du se när:
    https://sverigesradio.se/p6/tabla

    Hoppas att du hittar ett bra sätt att ta del av denna trevliga kanal!
    Annika Webbmaster
  • P 4+ borde finnas i digitalradion. Det finns plats för den. Varför finns dedn inte där?
  • Hej!

    Detta forum är till för att ge teknisk support på våra webbtjänster och appar. Vi försöker självfallet svara även på annat så gott vi kan, men både frågor om DAB och frågor om utbudet är det nog bättre att ställa till Lyssnarservice.

    Just varför P4 Plus inte finns med i digitalradions utbud, har jag dock tagit reda på 2017, när en annan lyssnare frågade detsamma. Jag utgår från att svaret i princip är aktuellt fortfarande:
    "I och med att framtiden för DAB är osäker, är det inte rätt mot lyssnarna att lägga in P4 Plus i utbudet och därmed kanske locka publiken till att investera i DAB-mottagare – när vi inte kan lova att den tekniken kommer att fortsätta vara något vi kommer att stödja på sikt." (delar av citatet strukna)
    Program i Digtalradion

    Hoppas att det var svar på frågan. Om du vill ha ett färskare svar, så är det som sagt Lyssnarservice, lyssnarservice@sverigesradio.se , som har bättre möjlighet att svara!
    Annika Webbmaster
  • Hej ❤️😊
    Vilken trevlig kanal ... trevlig mix .... myser
    Heja er
  • Varför kan Ni inte svara rakt av , vilken frekvens det är? Omskrivningar och en massa strunt och  ändå får man inget svar på frekvensen.
    Måste vara en bra politikerämne, bara svammel och inte klara besked. måste gå på andra sidor för att få reda på att det kanske P6 frekvensen som gäller 89,6 ???
    trött på svammel.
    Stefan

  • Hej Stefan!

    I det första svaret skrev jag:
    ... om du inte råkar bo i Stockholmsområdet. Där går det nämligen via FM-radion i kanalen P6, frekvens 89,6 MHz, flera timmar varje dag!
    Läste du inte det, eller går det att misstolka på något vis?
    Annika Webbmaster
  • Nej Jag har inte läst den, jag ställde en fråga på datorn för jag råkade höra på bilradion , fick höra att det var 4+ , eftersom uppskattade musikinnehållet blev jag nyfiken vilken frekvens kommer den i från. Har inte sett att det gäller Stockholmsområdet, vill jag gärna veta fortfarande vilken frekvens gäller i Stockholms området. Det går att misstolka för man ser inte tidigare inlägg och information, det skulle vara bra om det fanns tydliga besked om frekvensområden på Eran startsida.
    Tack för besväret.
  • Ok. Det är P6 som gäller. Frekvensen är 89,6 MHz.

    I Södertälje-trakten sänder P6 (med P4 Plus) på frekvensen 102,7 MHz.

    Frekvenser till alla radiokanaler finner du hos Teracom:
    Frekvenstabeller, radio
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika!
    Tack för beskedet.
    Gick in ock såg efter på frekvenstabeller men där finns ingen P4+?
    Annars var jag intresserad för frekvensen för jag bor i Jakobsberg och mottagnings förhållandet är variabel med årstiderna. Med andra ord lite kinkig..

    Tack
  • Gick in ock såg efter på frekvenstabeller men där finns ingen P4+?
    Det är P6 som är FM-kanalen. I Jakobsberg alltså 89,6 MHz.

    I FM-kanalen P6 hör du P4 Plus flera timmar varje dag. Här kan du se vilka tider:
    https://sverigesradio.se/p6/tabla

    P4 Plus sänder även dygnet runt på webben.
    Annika Webbmaster
  • Planerar ni att sända P4 plus i resten av landet, norra delen, isåfall när, inte bra att bara 08 skall ha den förmånen tycker jag.
  • Hej!

    Som jag skrev lit högre upp, är detta forum är till för att ge teknisk support på våra webbtjänster och appar. Vi försöker svara även på annat så gott vi kan, men den här frågan kan jag inte svara på. Hör med Lyssnarservice, lyssnarservice@sverigesradio.se

    Som sagt kan du ta del av P4 Plus dygnet runt via webben, våra appar och många andra ljudtjänster.

    P4 Plus hörs över hela landet i vanliga P4 dessa tider:
    • Lördag 29/2: 18.30-19.00
    • Söndag 1/3: 19.30-20.00
    • Lördag 7/3: 18.30-19.30
    • Lördag 28/3: 20.30-21.00
    • Lördag 4/4: 18.03 eller 18.30-19.00
    • Lördag 11/4: 18.30-19.00
    • Lördag 18/4: 18.30-19.00
    • Lördag 25/4: 18.30-19.00
    Dessutom spelas "P4 Plus-musik" söndagar klockan 21.03 i FM-programmet P4 Plus med Ulf Elfving (ett program som, trots sitt namn, alltså inte hörs i kanalen P4 Plus, utan endast i P4).

    Annika Webbmaster
  • Hej !  Det är dax att liksom  TV lägga om programmen nu när det är så många stugsittare,speciellt äldre.Sänd P4 + i riks P4  Kl. 9.00-12.00.
  • Just nu tror jag behovet att höra våra välkända röster i P4 är större än någonsin, inte minst för äldre stugsittare. Att byta ut detta sällskap, även om det vore mot P4 Plus fina musik, tror jag inte är rätt beslut. För många lyssnare är programledarna i P4 lite "som kompisar" även i vanliga fall. De är med vid köksbordet, i bilen och "överallt". När nu möjligheten att träffa släkt och vänner tillfälligt är begränsad, vore det olyckligt att ta bort detta sällskap.

    Men vad jag tror är mindre relevant. Det är andra kolleger som beslutar, och jag skickar ditt förslag till dem.
    Annika Webbmaster
  • Hej önskar höra några program med Kjell Alinge som gick i början av 80-talet, hette Eldorado, gick sent en kväll i veckan. Om det förhoppningsvis kan bli så vore jag väldigt tacksam, mvh Anna
  • Ann-Christines fråga om frekvenser är flyttad hit.

    Anna:
    Jag tipsar kanalen P4 Plus om detta önskemål och passar på att rekommendera Hemma hos-serien, som har samma upphovsmän och liknande stämning. Den kan du lyssna på här:
    Hemma Hos med Kjell Alinge & Janne Forssell (serie)

    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Jag upptäckte P4 Plus för ett tag sedan, lyssnar ny dygnet om på denna finna mix, men men men, varför spelas inte världens bästa band QUEEN, dom släppte ju skiva redan 1974, därför borde dom vara med på er lista😀
    Bästa lyssnar hälsningar
    Berne
  • Annika Webbmaster
  • Birgittas fråga har jag flyttat hit:
    Intervju med Kjell Boman
    Annika Webbmaster
  • Tillhör gruppen som ska försöka undvika att smittas av Covid-19. Så här i corona-tider känns livet lite trist ibland. Men utomhus kan alla vistas, tack och lov. Och med P4plus i lurarna och stavarna i händerna går det av bara farten att avverka kilometer efter kilometer. Blir glad av musiken. Bra blandning. Tar ett danssteg då och då när ingen ser mig. Härligt.
  • Hej!
    Jag lyssnar ofta på P4+. Det är mycket svensk musik som återkommer. Kan ni inte spela lite mer utländsk musik. T.ex från England, USA, Italien, Tyskland med mera.
    Tänk på att vi är rätt mycket 40-talister som l
    ​lyssnar.
    Hälsningar Monika Magnusson