P4 STOCKHOLM, hoppande frekvens?

Hej
Sedan ett par dagar så hoppar bilradion fram och tillbaka när jag har P4 STOCKHOLM på, det blir små hack i sändningen som en trasig CD-skiva.
På radiodisplayen växlar RDS-texten, det ena stationsnamnet med ett bindestreck, det andra utan. Kan ni fixa det?

Kommentarer

  • Hej Jonas och tack för att du rapporterade in detta!

    Tyvärr är detta forum fel plats, eftersom det är ett forum för support på våra webbtjänster och det du beskriver är ett rent FM-problem! Vi webbmastrar som svarar här har helt enkelt inte rätt kompetens för att lösa detta ... Men vi kan hjälpa dig att hitta rätt!

    Teracom vill få in rapporter om olika typer av mottagningsproblem, så att de kan åtgärda det:
    Teracom - Rapportera mottagningsproblem radio

    Trots att jag alltså inte har kunskap om FM-problem, har jag ändå en teori om vad som orsakar detta ... Jag skulle tro att problemet är en följd av att vi har börjat sända P4 även över de frekvenser som tidigare var vikta för P5 STHLM:
    Sveriges Radio storsatsar på P4 Stockholm

    Jag misstänker att RDS:en hittar till två olika frekvenser som din bilradio "fladdrar mellan" och att något i utsändningen mellan dessa nya frekvenser ännu inte är synkroniserat ... Men rapportera in det till Teracom för bättre svar och för att rätt personer hos oss och dem ska nås av detta, för det vill vi förstås åtgärda!
    Annika Webbmaster