NRK har ingen blockering i radio vid OS

Hej Varför gör Sverige det? Norska OL sändningar fungerar utmärkt utomlands. Varför ska alltid Sverige utmärka sej 🙁
Mvh
Lennart Gustafsson

Kommentarer

  • Hej
    Ja det verkar onekligen som NRKs radiosändningar går att höra även här. Men deras TV-sändningar har restriktioner. Vi har försökt reda ut vad detta beror på men ännu inte fått ett definitivt svar, men jag lovar återkomma när vi vet mer.
    Mvh
  • Hur gick det? Fick du någon klarhet. Det går fortsatt att lyssna på OL på Norsk Radio i Sverige. 😃
  • Väntar ännu på klargörande besked från NRK.
  • Jaja, men då är OS slut för denna gången NRK sänder så varför ska inte SR kunna det också så vi slipper problem med bla, Melodikrysset som inte Finland kan vara med och svara på när vi har vår grupp på FB. Varför ska alltid Sverige utmärka sej?
    Mvh
    Lennart Gustafsson
    Adm. i gruppen "Vi som löser Melodikrysset"
  • Hej igen
    Det är tyvärr uteslutet att något skulle ändras under detta OS för vår del.
    Vi har de avtal vi har.
    Men det är ändå intressant att höra vad som eventuellt skiljer i avtalen.
    Såvitt jag vet är detta med geografisk blockering inte unikt för oss. Om man t.ex. vill följa OS via BBC möts man av detsamma: This content is not available in your location.
    Mvh

  • Tack för dina svar, Janne.
    Nästa vecka blir det ordning igen. 😉
    Mvh
    Lennart
  • Så, vi väntar fortfarande på svar.