Finns P4 Retro som Spotify-lista?

Undrar om retromorgon i P4 lördag och söndag finns som Spotify lista?

Kommentarer

  • Jag hör med Micke Cederberg, som lägger musiken i programmet - och är den kollega som kan mest om vårt innehåll i Spotify och liknande tjänster!
    Annika Webbmaster
  • Hej! Det finns ingen Spotifylista med musiken där i nuläge men det tål att tänkas på. Stor del av musiken finns dock i den listan som hörts i Ulf Elfvings program senaste åren. Har du checkat in den? /Ha det bra
    https://open.spotify.com/user/p4_sverigesradio/playlist/3Jcr9UvPGdKlhpqKuye2EM

  • Hej! Elvis skrattade inte p.g.a. doasångerskan på "are you lonesome tonight"? Han började skratta när han ändrade i texten!
  • Hej! Det går väldigt många olika historier om varför Elvis skrattar. Ändring i texten är en av dessa, körtjejen är en av dessa, ändringen i texten om flintskallighet i synk med att en person i publiken drog av sig peruken och publiken började skratta är en av dessa.  Dock när den var poppis 1981 så var presentationen ofta i radion att det berodde på körtjejen, Att han började fnissa lite på grund av texten men att skrattet fortsätter på grund av att körtjejen inte visar en tendens att komma av sig trots att alla skrattar.