P4 plus startar inte i appen

Just nu går det inte att starta p4 plus, dom andra kanalerna fungerar. ( I appen )

Kommentarer

  • Oj, har detta löst sig?
    Annika Webbmaster
  • Nix!
  • Är problemet att du inte hittar var du startar kanalen, eller hittar du detta, men får inget ljud?

    Vad har du för mobil eller surfplatta?
    Annika Webbmaster
  • iPhone 8
  • Tack, jag lyckades komma till samma läge, och ser om jag kan beskriva det för app-teamet på ett begripligt vis.

    Det som verkar hända är att vi kom till just detta avsnitt/programblock som inte ligger ute för efterhandslyssning än (och som därmed inte ska ha en play-knapp), istället för att komma till "P4 Plus-strömmen".

    Men jag vet också hur du ska göra för att nå ljudströmmen direkt.

    1. Gå in under "direkt" i appens nederkant på nytt
    2. Leta upp P4 Plus och klicka på den lilla bilden som finns redan på sidan med alla kanaler
    Visst fungerar det bättre nu?

    Ett tips är att lägga till en genväg till P4 Plus från appens startsida ("hem"). I toppen av den sidan finner du "kanal-sockerbitarna", fyrkantiga knappar för att starta P1, P2, P3 och din P4-kanal. På den femte knapen kan du själv lägga till P4 Plus! "Långtryck" på den knappen så kan du välja vilken kanal som ska kopplas till denna genväg!

    Tack för att du rapporterad in problemet.
    Annika Webbmaster
  • Tack för hjälpen 😊
  • Tack själv för att du fick oss att hitta ett fel. Vi har listat ut hur felet uppstår och funderar som bäst på hur vi ska lösa det.

    Trevlig helg
    Annika Webbmaster
  • Kan man casta P4 Plus till andra enheter från mobilen?
  • Hej Leif!
    Det går, men inte till alla enheter.  Om du berättar vad det är för mobil du vill casta från och vilken enhet du vill spela upp ljudet i, så försöker jag ge råd för hur det fungerar just med dina förutsättningar.
    Annika Webbmaster
  • Hej
    Jag vill casta från en One Plus N100 till en Fugoo via Cromecast Audio.
  • Det ska inte vara något problem.

    Lyssna på P4 Plus i vår app
    Enklast är troligen att använda vår app Sveriges Radio Play, som du laddar hem gratis från Google Play.

    Ett bra tips för att snabbt kunna starta P4 Plus, är att hålla kvar fingret en stund på "den femte kanal-knappen" på appens startsida (se bild), så kan du själv välja att den knappen ska kopplas till P4 Plus. Därefter kan du enkelt starta kanalen den vägen!

    När ljudet spelas upp, når du castingen
    När du har startat P4 Plus, blir skärmen rosa/lila. Då ska du uppe i högra hörnet kunna se en symbol för att casta.

    Hör av dig om det inte fungerar så hos dig.

    Annika Webbmaster
  • Hej
    Det funkar om jag går via TuneIn för med bara appen hittar jag inte cast-symbolen så, problem löst :o)