P4 Plus: det bästa i radiohistorien på 20 år

Hej
P4+ är en fröjd för örat. Musik i dagens tappning är mest skrik och skrän där texten för det mesta är helt ohörbar, nåt ord går att urskilja men det låter alltför ofta sluddrigt. även om man inte gillar alla låtar på P4+ går det att lyssna på dem.
P4+ är det bästa som hänt i radiohistoriens sista 20 år.
Det tackar jag för.
Torsten F Bogstag

Kommentarer

  • Tack Torsten

  • Hej!
    Hörde på radion (eller läste på nätet) på nyårsafton, att P4+ skulle från och med 20200101 ingå i det vanliga P4nätet, alltså kunnas höra på radion,  men jag kan inte hitta något på min radio. Är detta en missuppfattning av mig? Hade ju varit toppen för alla att kunna  höra denna fina kanal, tyvärr är det ju många äldre som inte har en dator.Absolut min favorit!!
  • Jag har inte hört om någon sådan nyhet, tyvärr, men som webbmaster kan jag ha missat nyheter som rör vårt utbud. (Forumet du läser i just nu är egentligen till för att ge teknisk support på våra webbtjänster.)

    För de lyssnare som bor i Stockholm med omnejd, finns det stor möjlighet att ta del av P4 Plus i FM-radion. För övriga delar av landet är det mer glest. Läs här:
    Då hörs P4 Plus i radion

    Utöver det, sänds ett program i FM som heter P4 Plus med Ulf Elfving. Det programmet hörs alltså inte i kanalen P4 Plus, men har musik av samma karaktär och hörs i P4 klockan 21.30 på söndagarna.

    Jag vet inte om det kan ha varit något av detta du hörde/läste om?
    Annika Webbmaster
  • Gott nytt år!

    "P4 Plus blir egen kanal!
    Från och med i morgon, den 1 januari 2020, är P4 Plus en egen permanent kanal i Sveriges Radio-familjen. Efter snart 3,5 år som testkanal med massor av utveckling och med mycket ny kunskap om er lyssnare, går vi nu vidare och fortsätter utveckla kanalen.
    Jag ber på hela P4 Plus-gängets vägnar att få önska er alla ett riktigt Gott Nytt 2020 och varmt tack för de gångna ”teståren”.
    Gott Nytt År!
    Leif Eriksson, projektledare"
  • Hej igen!
    Jag måste säga att ni har underbar blandning på låtlistorna idag❣️. Man blir så glad när man hör”ny” musik som tar fram minnen från gångna tider❣️. Helt underbart! Hoppas att ni fortsätter så länge ännu❤️ Bara Mavericks som saknas....

    Tusen tack för fin blandning av underbar musik!
  • Visst är det så!

    Bra musik har inget bäst före-datum.

    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster
  • Signaturen Guest skrev ett inlägg som inte är relevant i tråden. Ett liknande postades som en egen tråd, och där svarar vi Guest:
    INGEN INFO PÅ KROATISKA VARFÖR ?​​​
    Annika Webbmaster
  • För oss som var unga på 50-60 talet är det en fröjd att lyssna på Sten Berglind kl 23 på lördagar. Tack Sten och hoppas på mer även när den här omgången är över. dacapo i all ära men det går inte upp mot Teen seene!
    Tommy Nilsson Kolbäck
  • Tack!

    Sten Berglinds musik är trevlig även för oss som är lite yngre än så. (Med en pappa som föddes 1941 har jag ju också minnen till Bill Haley och Buddy Holly, men det är inte "min" musik, utan pappas.)
    Annika Webbmaster
  • De Eldoradoavsnitt som sändes sena nätter är något som många skulle vilja höra igen. Kjell Alinge och hans medproducenter gjorde höjdarprogram på den tiden och när jag ändå är här så vill jag även föreslå "Asfalttelegrafen", tack på förhand
  • Hej
    Skicka gärna ditt förslag till p4plus@sverigesradio.se

    mvh
  • Idag har ni spelat så fantastisk musik 🎶
    hela dagen. 🌹 Så bra blandning.
    Trogen lyssnare. 🤗
  • Trevligt att höra!

    Skicka gärna sådan återkoppling direkt till p4plus@sverigesradio.se , för de vill ju veta vad ni tycker!
    Annika Webbmaster