P4 Artiklar, "Visa mer"

Hej.

När jag öppnar en artikel från första sidan för P4 (både Uppland och Västmanland) så visas bara rubriken och första raden vilket redan stod på första sidan så varför måste jag trycka "visa mer" för att se hela artikeln?
Hade jag nöjt mig med rubrik och en rad så hade jag inte öppnat artikeln!

Kommentarer

  • Hej
    Det hänger ihop med vår strävan att lyfta fram ljudet och lyssningen i högre grad. Vi testar olika lösningar vilket beskrivs mer här
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4282&artikel=6806666
    Jag förmedlar din synpunkt till projektledningen.
    Mvh
  • Det är en jävligt dålig motivering att "lyfta fram ljudet och lyssningen" med att införa knappen "VISA MER" som man bara blir irriterad av att behöva trycka på för att läsa mer. OM jag vill lyssna på ett inslag så är det ju bara att klicka på länken med ljudet.
    Jag har under många år börjat min dag med att läsa på Sveriges Radios hemsida - överväger att sluta med detta och istället börja använda en annan nyhetskanal. Ni krånglar bara till det !!!!
  • Instämmer helt,
    fast utan svordomar...
  • Håller med ovanstående, fullkomligt värdelöst för användarupplevelsen.
    Att sitta och lyssna på ljudklipp är inte ett bättre alternativ heller.
  • Tack för era synpunkter. Jag har förmedlat dem till ansvariga.
    Mvh
  • Hej!
    I en annan tråd i detta forum framförs också kritik mot hur vi i vår strävan att lyfta fram ljudet gjort det krångligare att läsa på sajten.

    Eftersom vi där förklarar mer utförligt hur vi tänker och dessutom får del av många bra argument som ligger i linje med det ni skrivit här, tänkte jag att ni kan vara intresserade av att ta del av den dialogen:
    Nya extra moment för att läsa webben
    Annika Webbmaster
  • Den här tråden stänger jag, och om ni har något ni vill tillföra, så är ni välkomna att skriva i den tråd jag nyss länkade till!
    Annika Webbmaster