P3 osignat och Spotify

Hej!
Kan en låt som skickas in eller finns med på P3 osignat också finnas på Spotify?
Vill att det ska blir rätt och riktigt från första början!
Mvh Philip

Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Philip!
    Så här står det i P3 Osignats regler: "Det är fritt fram för alla som ännu inte har ett skiv- och/eller ett förlagskontrakt att skicka in en låt. Låten får inte heller vara utgiven kommersiellt."
    Deras info-sida hittar du här: http://p3osignat.sverigesradio.se/info
    För att vara helt säker på hur regeln tillämpas med Spotify så kan du kontakta programmet på adressen: p3osignat@sverigesradio.se

  • Hej Jesper!
    Tack för svar.
    Jag finner min tolkning av den texten och verkligheten annorlunda. Det är därför jag frågar.
    Men jag försöker passa frågan vidare till mailadressen du gav mig, då jag inte känner att jag fått ett direkt svar på min fråga.
    Mvh Philip

  • Hej igen Philip!
    Jag skickar frågan till våra jurister, så blir det ordentligt och riktigt, och vi slipper tolka den texten. Jag återkommer!

  • Hej, jag ville bara meddela att jag kollar fortfarande på det här. Det vill säga jag har inte glömt bort det! 😀

  • Svaret är:
    "Så länge du själv lagt ut din låt på till exempel Spotify eller iTunes så är det helt okej, det viktiga är att låten inte är förlagd eller att du har ett skiv- och/eller ett förlagskontrakt."

    Bästa svaret