P3 historia slut?

Jag är ett så kallat fan av eran podd "p3 historia". Jag gillar att lyssna på poddar och att lära mig något nytt. Därför är denna podd perfekt. Jag undrar dock var avsnitten har tagit vägen. Det senaste avsnittet var publicerat 30 Juli, vilket var nästan en månad sedan. Därför undrar jag, Har P3 historia tagit slut? Kommer det inga flera avsnitt?

 tack 😀

Kommentarer

  • Hej
    Kul att du gillar serien. Jag vet inte om den fortsätter, men ber redaktionen att svara här.
    Mvh
  • Hej Hanna och tack för att du hör av dig!
    Vad roligt att höra att du uppskattar P3 Historia! Första säsongen är slut, så det kommer i nuläget inte nya avsnitt varannan söndag - alla tio avsnitt i vår första säsong ligger ute. Men vi kommer snart att återkomma om framtiden i våra sociala medier-kanaler, så håll ögonen öppna där!

    Varma hälsningar,
    Cecilia Düringer, programledare P3 Historia
  • Jag har också undrat!

    Har alltid tyckt P3 dokumentär varit no1. Sen dök P3 historia upp, helt magiskt, nya favorit podden.

    Jag ber på mina bara knän fast skrivandes på min iPhone. För gudskull fortsätt. Ni gör ett kanon jobb.

    Helt ätligt så tycker jag ni är elaka om ni släpper en sån bra podd och sen stänger ner den. Som att öppna en chipspåse och bara bjuda på ett chips. Då hade man inte ens behövt bjuda haha.

    Tack för en grym podd hoppas vi får höra mer
  • Men vilken bra liknelse, den med chipsen!

    Kul att du uppskattade serien. Till skillnad från uppätna chips, så går det ju att njuta av dessa 10 x 43 minuter om igen. Och tipsa vänner om att det finns drygt sju timmar bra radio här:
    P3 Historia

    Jag håller också tummarna för fler avsnitt framöver, och tipsar om att flera olika redaktioner (inte bara P3 dokumentär, alltså) har en samling av historiska dokumentärer här:
    Historiska händelser, samlingssida

    Sedan har vi programmet Vetenskapsradion Historia, som kanske också kan intressera dig. (Okej, jag är som den där tråkiga föräldern som kommer med ett gäng salta pinnar och försöker lura i barnen att det nästan är som chips. Men ändå, ibland kan ju barnen gilla salta pinnar också.)
    Annika Webbmaster
  • Hej Jack - älskar chipsliknelsen och tar det som en hyllning (eftersom chips är på minst topp 10-listan över bra grejer i livet). Vi lovar att vi inte försöker att vara elaka med vilje, men för tillfället är P3 Historia slut för säsongen och alla tio avsnitten ligger ute, som Annika skrev här ovanför. Men vi lovar att snart komma med info om framtiden i våra sociala medier-kanaler, så håll koll där!

    Varma hälsningar,
    Cecilia D, P3 Historia
  • Jack, vist har du noterat att historien är full av historier och att vi har nya (men gamla!) historier på lut? Senaste nu om Djingis Kahn

    (Jag snubblade över denna tråd när jag egentlien letade efter något annat ...)
    Annika Webbmaster
  • Tipset gäller förstås även Hanna P!

    😀
    Annika Webbmaster
  • Har sten koll! tack för att du svarade Annika, vad fint av dig, det är service det! ^^

    Allt gott,