P2 i Tunein

Hur särskiljer jag era P2 kanaler i Google Home? När jag säger spela P2 så väljs undantagslöst den varianten med varierande språk

Kommentarer

  • Tack Uffe!

    Tunein, som Google Home hämtar kanalerna från om du inte själv väljer en annan källa, har fel namn på våra två P2-kanaler. Om du ber om P2 Musik (ett äldre namn för kanalen), så får du den kanal du vill lyssna på.

    Annars kan du få rätt version om du lyssnar genom vår egen tjänst, genom att säga:
    Hej Google, prata med Sveriges Radio och spela P2.
    Mer om vår egen tjänst kan du läsa här:
    Lyssna på Sveriges Radio i din smarta högtalare - så här kommer du igång

    Vi ska kontakta Tunein och påminna dem om att byta så att P2 blir den kanal som hos Tunein fortfarande heter P2 Musik, och den som nu kallas P2 döps om till P2 Språk och musik.

    Tack för att du rapporterade in det!
    Annika Webbmaster
  • Det fungerade klockrent, Tack

  • nu får jag P2 språk och musik både om jag använder P2 och P2 musik i min morgonrutin på Google

    har tunern ändrat på något?

  • Oj, det var inte bra.

    Vi har försökt få dem att rätta felet, men det verkar ha blivit "mer fel".

    Tack för att du rapporterade in det, vi kollar upp!
    Annika Webbmaster
  • Hur går det?
  • Hej Uffe!

    Vi kunde aldrig återskapa detta fel, vilket vi förstås borde ha berättat.

    När jag exempelvis lyssnar på Tunein via webben är det musikkanalen på P2:
    https://tunein.com/radio/P2-s68317/

    Och väljer jag P2 Språk och musik hör jag just nu Iltapäivä på finska:
    https://tunein.com/radio/P2-Sprak--Musik-962-s2601/

    nu får jag P2 språk och musik både om jag använder P2 och P2 musik i min morgonrutin på Google

    Är det just i morgonrutinen det är fel, men rätt om du ber Google om P2 utanför rutinen? Jag tolkar det som att du har försökt uppdatera den rutinen, utan att det hjälpt. Kan du i så fall radera rutinen och skapa en ny och se om det fungerar bättre?
    Annika Webbmaster
  • Nja
    Det är när jag säger till Google ”hej Google prata med Sveriges radio spela P2, oavsett hur jag formulerar mig så får jag Musik och språk, likaså när jag skapar olika rutiner. När jag castar från IPad och SR appen så är det inga problem.
    Jag testar att radera o göra om
    Tack
  • Ok.

    Testa "Hej Google, spela P2" och se om det blir rätt P2 (då från Tunein).
    Annika Webbmaster
  • Då blir det P2 Språk och Musik från Tunien
    Uffe
  • Jag hör med de kolleger som utvecklat vår Google-tjänst, om de har tips på vad du kan göra.

    Skumt att du får fel P2 både med vår tjänst och med Tunein.

    Testa att dela upp det du säger, och börja med:
    Hej Google, prata med Sveriges Radio
    När vår tjänst frågar vad du vill göra, säger du "spela P2".

    Går det bättre?
    Annika Webbmaster
  • Med SR funkar det, med tunein funkade det till för några veckor seda

    Kallar jag på Sveriges radio då funkar det, säger jag bara P2 så är det tunein som hugger och då blir det galet
  • En liten studie
    Om jag säger hämta SR och spela P2 så säger SR spelarP2 musik
    Om jag säger spela P2 så säger den, streamar P2 från Tunein och då blir det P2 språk och musik

  • Skönt att du kan lyssna på rätt P2!

    Jag missförstod dig och trodde att det var problem med både Tunein och med vår egen tjänst, eftersom du skrev:
    Det är när jag säger till Google ”hej Google prata med Sveriges radio spela P2, oavsett hur jag formulerar mig så får jag Musik och språk ...
    Varför du får fel P2 från Tunein, vet jag inte. De har uppdaterat så att rätt kanal är kopplad till rätt ljudström, men det kanske är någon del av deras system som inte uppdaterats än. I så fall kanske det felet "släpper av sig självt" efter en tid.

    Om du vill ha hjälp att felsöka den saken, så kontakta Tunein.

    Trevlig lyssning!
    Annika Webbmaster