Raderas era fina konserter när de försvunnit från webben?

P2 live har genom åren gjort fantastiska inspelningar. Så vitt jag vet så kan man bara lyssna på sådan inspelningar under begränsad tid. Vad händer sedan med dessa inspelningar?  Finns de fortfarande i SRs arkiv? Kan man som utomstående få tillgång till arkivet? Eller, ve och fasa, raderas inspelningarna?
Vänligen Alexander

Kommentarer

  • Hej!

    Påkostade inspelningar ska naturligtvis inte raderas, så de bevaras. Ibland repriseras de av oss själva, och de kan ges ut på skiva, vara med i en film eller spelas av andra radiobolag. Det kräver att licenser löses, och här kan du läsa om det:
    Licensing and sales department

    Vi kan inte lägga ut dem längre tid på webben än vad vi gör idag, eftersom våra avtal med upphovsmännen endast medger 30 dagar efter sändning.

    Har du mer frågor om detta, så kontakta Klassiska konserten (som P2 Live heter numera):
    klassiskakonserten@sverigesradio.se

    (Vi som svarar i supportforumet arbetar med att lösa tekniska problem med våra webbtjänster och appar och har tyvärr inte möjlighet att svara mer ingående på den här typen av frågor.)
    Annika Webbmaster