P2 Klassisk nonstop visar ej låttitel (android)

Hej, ursäkta att jag återigen klagar över SRs app för android-telefoner. Jag älskar att lyssna på P2 Klassisk Nonstop men appen vill inte visa info om musiken (kompositör, låttitel), eller enbart sporadiskt. Istället för information visas ett stort foto på någon dirigent. Ska det vara så svårt att visa en textsträng? Ta bort hela fotot och visar text i stort typsnitt. Min lilla internetradio visar alltid all text i stora bokstäver samtidigt med musiken, och texten visas som statisk text, behöver alltså ej rulla. Så informationen finns där! Det skulle förgylla mitt tågpendlande :-) Min tfn: Sony Xperia M5 (android, stor skärm).

Kommentarer

  • Hej
    Tack för tipset. Något verkar ha blivit fel här ja. Jag har informerat appansvariga så får vi se när det går att lösa. Tillsvidare kanske du kan ha sidan
    http://sverigesradio.se/sida/latlista.aspx?prog...
    öppen i webbläsaren och kolla där vartefter.
    Mvh

  • Idag funkar appen och visar låttitel - härligt! Önskar mig nu bara att ta bort det intetsägande fotot på dirigent och istället visa texten (låttitel plus kompositör) i större typsnitt vilket förbättrar läsbarheten.
  • Tack för återkoppling!

    Vi släppte en ny version av appen igår eftermiddag, där den bugg du rapporterade in är löst.

    Synpunkten på att kanalbilden inte är så intressant att den bör ta upp utrymme som skulle kunna användas bättre, är framförd till de kolleger som arbetar med appens form och funktion.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen, ursäkta att jag tjatar men jag älskar P2 Klassiskt Nonstop och skulle önska mig att se både låttitel och tonsättare i appen. Efter buggrättning visas början på låttiteln i ett litet textfält men tonsättare ryms inte. Det gäller både i stående och liggande läge, både för Sony Xperia M5 och en Samsung mellanklassmodell (verkar alltså vara problem med Android). Inte så sällan saknas texten som före buggrättningen, se bifogade skärmdumpar. Min lilla Argon internetradio är däremot fullständigt pålitlig; visar alltid låttitel och tonsättare synkront med musiken. Så informationen streamas ut tillsammans med musiken. Slopa alla bilder - fokusera på information, alltså texten!

  • Hej en gång till, min Argon internetradio är användarvänlig. Den visar information om låten synkront med musiken, och den använder ca 80 % av sin lilla display för information, alltså text, se bilagan. Skrota all lull-lull, fokusera enbart på användarnytta, alltså texten i stora bokstäver.

  • Tack!
    Vi arbetar vidare på detta.

    Att optimera utrymmet bättre och visa upp musiken i den nu tomma ytan är ett bra förslag, som vi tyvärr inte har möjlighet "att göra något av" i nuläget. Men visst har du rätt. Just för P2 Klassiskt och andra rena musikkanaler, är utrymmet illa utnyttjat. På kanaler med tablålagda program, som t ex P1, P2, P3 och våra P4-kanaler, blir det annorlunda eftersom information om det avsnitt som just sänds syns i denna vy.

    Hur verkets titel och kompsitören visas, är däremot en bugg som vi behöver lösa. När dessa inte får plats (vilket med dagens design är mer regel än undantag), ska texten "rulla". Dessutom ska informationen finnas även när du har backat i ljudströmmen, ´vilket inte fungerar i Android idag.

    Tack för både förbättringsförslag och att du rapporterade att det fortfarande är problem med att se både titel och kompositör! Vi kämpar på.
    Annika Webbmaster