P2 Klassisk Jul och P4 Bjällerklang saknas på TuneIn

Hej
Jag kan inte hitta P2 Klassisk Jul eller P4 Bjällerklang på TuneIn. Kommer ni att lägga upp dem där?
Mvh
/Per

Kommentarer

  • Hej Per!

    Vi på Sveriges Radio brukar inte behöva göra det, utan kanalerna brukar dyka upp där ändå efter någon dag ... De finns alltså i systemet, men det tar ett tag för Tuneins sökfunktion att lista dem.

    Tunein fungerar lite olika på olika plattformar, men på de flesta kan du själv lägga in en länk om du inte vill vänta!

    Här kan du läsa hur du gör med Tunein-appen på Android (och jag tror att det ser likadant ut på Ios):
    What is a Custom Url and where can I add it?

    De adresser du ska använda är dessa:
    P4 Bjällerklang
    https://sverigesradio.se/topsy/direkt/3034-hi-mp3.m3u

    Och:
    P2 Klassisk jul
    https://sverigesradio.se/topsy/direkt/3036-hi-mp3.m3u

    Lycka till!
    Annika Webbmaster
  • Tack
    Kunde inte hitta länkarna på respektive sida. Bara RSS/XML filen.
    Mvh
    /Per
  • Använde URL:en och lade upp en ”custom station” på TuneIn. Funkar utmärkt!
    Tack //Pontus
  • Julkanalerna finns fortfarande inte på Tunein. Man kan därför inte spela dem via Sonos.
  • Hej
    Om du laddar ner Sveriges Radios Sonos-app så kan du spela dem.

    mvh
  • Smidigt! Thanks!

  • Det verkar tyvärr som att TuneIn har slutat att acceptera nya kanaler sedan i somras, så det går inte att lägga till dem.

    mvh
  • Nåt tips för hur jag ska kunna spela dessa kanaler på min Bose-högtalare (via Tuneln)? Jag lyckas inte hitta dem i Bose app.
  • Finns det möjlighet att lägga till egna urlar?
    Då kan du testa att lägga till
    https://sverigesradio.se/topsy/direkt/3034-hi-mp3.m3u
    och
    https://sverigesradio.se/topsy/direkt/3036-hi-mp3.m3u

    mvh
  • Verkar tyvärr inte så. Jag har mejlat Bose och frågat om tips. Jag återkommer med eventuellt svar.
  • Vilka tjänster kan Boese-appen hämta URL:er från idag? Någon utöver Tunein?
    Annika Webbmaster
  • Annars kanske du kan spela upp i de bra högtalarna genom att ansluta en dator eller mobil med Bluetooth eller Chromecast, och lyssna den vägen?
    Annika Webbmaster
  • I bilen har jeg TuneIn-radio, FM og DAB.
    Finnes det noen muligheter da?
  • Jag fick svar från Bose och de har tagit kontakt med Tuneln och bett dem lägga till stationerna. Förhoppningsvis hinns detta fixas innan julen är över!  Låter ju även som ett bra tips för SR att ta kontakt med Tuneln och begära att eventuella nya stationer läggs till i framtiden.
  • Tore:
    DAB brukar spela julkanalerna. Om det inte går, så kolla med Teracom:
    Teracoms kundservice

    Martin:
    Tack! Vi har varit i kontakt med dem, men uppenbarligen inte med rätt del av företaget.

    Alla:
    Jag har nu hört av mig till en kontakt på en annan avdelning hos Tunein, och poängterat att det inte rör sig om att skapa nya kanaler, utan om att de säsongskanaler som vi haft i flera år ska bli tillgängliga.

    Det svar jag nu fått är mycket mer hoppingivande än det min kollega Karolina fick i förrgår, när vi i princip blev informerade om att det inte skulle kunna gå att nå julkanalerna via Tunein i år.

    Så här skrev min kontaktperson vid 15-tiden:
    please come direct to us with any issues like this and we will resolve them

    Så en lösning ska vara på gång, hoppas vi. Det blir nog en god jul även i år, alltså!
    Annika Webbmaster
  • Jag brukar lyssnar via min Logi Tech Smart Radio.
    Jag har Bjällerklang inlagd sedan tidigare, men i år så kommer felmeddelande:
    ”Kanal platsen tom”
    Vi har nu 7 dec kl 00:00 fortfarande inget ljud!
    Jag har just gjort manuell sökning, utan att kanalen hittats.
  • Tyvärr verkar det fortfarande inte vara löst, så jag berättar hur du istället kan lägga till våra kanaler manuellt i din Logitech-enhet. Den hjälp jag ger nu gäller alltså Logitech UE Smart Radio, där det enklaste sättet verkar vara att använda en Ios-app som heter iPeng UE:
    Adding Custom URL Lists to UE Smart Radio

    Det finns andra sätt också, men de verkar krångligare. I och med att jag "bakom kulisserna" ser att du skrev hit med Iphone, så är det därför denna metod jag tipsar om.

    De adresser du ska lägga till är dessa:
    P4 Bjällerklang
    http://sverigesradio.se/topsy/direkt/3034-hi-mp3.m3u

    P2 Klassisk jul
    http://sverigesradio.se/topsy/direkt/3036-hi-mp3.m3u

    Hör gärna av dig och berätta om det fungerar att göra så! Om inte så försöker vi hjälpa dig att hitta en annan metod.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen Annika!
    Den gamla UE appen är inte uppgraderingsbar, så jag lade in den nya    I Peng UE som var ett verkligt lyft!
    Nu snurrar Bjällerklang och Klassisk Jul som det ska!
    Tusen tack för tipset!

    Bertil

  • Så bra att du hade nytta av tipset!

    Trevlig lyssning och god jul!
    Annika Webbmaster
  • Hej Ni 2!

    Har också en Logitech Smart Radio...

    Hur gör jag inställningarna som nämns ovan i denna tråd, t ex ställa in I Peng UE ?..
  • Jag hade en gammal app för Logitec Smartradio, men den slutade Logitec uppdatera för länge, länge sedan.
    Därför följde jag rådet att ladda ner I Peng UE. Efter att ha öppnat konto och loggat in på den appen hade efter någon timme alla inställningarna jag hade på Logitec Smart Radio blivit överförda. Sedan gick det skitenkelt att lägga till nya kansler att lyssna på. Troligen hade jag nytta av den gamla appen för det var lika lätt att använda den nya appen.

    Jag är jättenöjd!

    Bertil Widmark
  • Hej, MIn Samsung kan inte finna kanalen p4 bjällerklang. Har avinstallerat o installerat igen. Kan inte välja "visa alla" under direktsändningar för att hitta kanalen. P1,P2,P3,P4, Sisu radio finns under direktsändningar att välja men kan inte välja annat- "visa alla"

    MVH
    Mona
  • Hej alla!

    På de plattformar jag har testat Tunein, finns nu (sedan helgen) äntligen julkanalerna med! Ifall någon av er inte finner julkanalerna nu, så hör av er.

    Om jag ska se det positivt, så har många lyssnare hittat alternativa sätt att lyssna, som är bra att känna till om det uppstår Tunein-problem framöver. Men det har varit frustrerande att ett sådant rutinärende tog tid att lösa (vilket vi följer upp, förstås - vi vill undvika liknande problem framöver)!

    Mona:
    Det låter som om du inte använder Tunein (som denna tråd handlar om) utan Sveriges Radio Play, vår egen app för Android.

    Gör så här:
    1. I appens nederkant väljer du Direkt
    2. På fliken Kanaler (inte Extrasändningar) finns julkanalerna. Du behöver bläddra nedåt i den listan för att se alla kanaler
    Hör av dig om du inte hittar dem eller om min beskrivning inte går att följa!
    Annika Webbmaster
  • Nu fungerar det!!!
    Tack för hjälp!