P2-fågeln på Twitter (@p2kvitter)

Hej!

Tack för den trevliga P2-fågeln!

Är det ni som äger/sköter Twitterkonot @p2kvitter? Om det är så skulle ni kunna aktivera den igen och tweeta ut veckans fågel där? Annars får ni gärna starta ett nytt eget Twitterkonto för att göra det! Det är väl precis det man ska använda Twitter till!?

/Paul

Kommentarer

  • Hej
    Tack för tipset. Visst är kontot vårt och vi använde det senast 2011 för att tipsa om P2-fågeln. Nu har vi väl inget sånt vecko-projekt på gång vad jag vet. Men Naturmorgon lägger ut en del aktuellt på sidan http://sverigesradio.se/p2fageln , där de också hade en liten fågelsångkurs i somras. Fågelsång finns det också gott om på
    http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3275&grupp=6024
    och i Play-apparna på sidan P2-fågeln.
    Kanske har du rätt att Twitter passar för kvitter, så jag skickar ditt förslag vidare i Radiohuset så får vi se vad som kan hända.
    Mvh
  • Hej,

    Tack för snabbt svar! Javisst passar Twitter för kvitter! Men jag förstår att det kan finnas en del mindre tekniskt och/eller administrativt arbete för att få igång det som kan vara svårt att motivera! Men det vore trevligt om det fixades!

    /Paul