P1-morgon (exempel) i appen

I  program som har olika delar, som P1 morgon, blir det problem att lyssna på ett tidigare inslag. Jag hade exempelvis börjat lyssna på intervjun från Almedalen idag, men var tvungen att pausa ett tag. Sedan när jag tryckte igång sändningen fortsatte den i realtid, inte där jag var i sändningen. För att höra intervjun måste jag  vänta till hela programmet är klart 9.30 och dagens avsnitt ligger ute bland programmen. I kortare program, som inte bryts av nyheter eller andra sändningar är det här inte ett problem, för då kan man backa. Mitt förslag är att antingen lägger man ut p1-morgon i kortare sjok, så att timmen mellan 7 och 8 kan hittas på programsidan kl 8, alternativt att sändningen i appen behandlas som en helhet (som på programsidan) så att man kan backa mer än den typ halvtimme som är möjlig idag. Jag röstar på sista alternativet, men det kanske är svårt tekniskt sett.

Kommentarer

  • Hej
    Det går att spola bakåt upp till tre timmar i direktsändningen, så det borde täcka ditt behov.