Backa i "uppdelade" program som P1 morgon

Hej, lyssnar ofta på P1 morgon i appen men är sällan uppe 06:00...
Hittar ingen funktion som gör att jag kan börja lyssna senare under programmet och få med allt. Programmet är uppdelat .. får vänta till 9:30. Har jag missat nåt?
Med vänlig hälsning, Helena

Kommentarer

  • Hej Helena!

    Om du spolar till programmets (i detta fall "blockets") början, kan du sedan använda knappen som backar 15 sekunder och på så vis nå föregående program. Backa sedan tillbaka i detta (kanske Vetenskapsnyheterna) så att du kommer till start - och upprepa manövern med 15 sekunders-knappen tills du kommit till det ställe du vill lyssna från! Detta fungerar dock endast i tre timmar, så om du börjar lyssna klockan 9.05 kan du inte backa till klockan 6. I det läget får du alltså vänta tills hela programmet blir tillgängligt 9.30.

    Jag ska höra med app-utvecklarna ifall det finns en enklare väg att göra detta. Om inte, är det förstås något vi skulle behöva utveckla framöver!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    App-utvecklarna sa att det tyvärr inte finns någon enklare metod idag och håller med om att det är både omständligt och svårt för oss som lyssnar att förstå hur man ska göra. Vi har haft planer på att det ska gå att "bläddra i sidled" för att nå tidigare program, men av olika skäl blev den idén aldrig genomförd, så vi väcker liv i det på nytt!

    App-teamet håller alltså med om att en enklare och tydligare metod behövs, så detta har kommit med på listan med förbättringar vi vill genomföra. Tyvärr är den listan dock lång, så jag vågar inte sia om när någon förbättring kan komma.

    Hoppas att det gick att förstå hur du kan göra med den lite omständliga  metoden som inbegriper 15 sekunders-knapparna! Om inte, hör av dig så får jag förklara bättre.
    Annika Webbmaster
  • Tack för info! Har funkat bättre. Ser fram emot app utvecklingen dock 😉
    Med vänlig hälsning, Helena