Organisera podd-avsnitt efter år och månad (appen)

Ni har säkert fått den här frågan förut, men frågar ändå!! Har ni funderat på att organisera alla avsnitt ni har? Sätta in allting i årtal/månader?

När jag går in i appen blir det ett sånt HIMLANS scrollande om jag vill lyssna på gaaaaaamla avsnitt. Hade vart så skönt att va KLICK så är man på 2016!!!!

Ha en bra fredag ?

Kommentarer

  • Hej Alexander och tack för att du vill hjälpa oss att göra appen bättre.!

    Vi har pratat om detta förslag tidigare, och app-teamet tycker att det är en bra idé, men jag minns inte hur vi då prioriterade förslaget i förhållande till andra förbättringar som vi behöver göra. Jag tar därför reda på hur det har gått och ger dig två tips på hur du kan minska skrollandet redan idag.

    Tips ett: Min lista
    Just med Android-appen och långa programarkiv är ett problem att du inte kan lämna arkivet och sedan återkomma till samma plats, utan när du återkommer till arkivet är du åter i toppen av listan (något vi förstås behöver förbättra).

    När du är i den där listan med avsnitt och hittar något eller några avsnitt som intresserar dig, kan du klicka på de tre punkter som finns längst till höger på programmets "ruta". Då fäller du ut ett lager med lite olika val, utan att lämna avsnittslistan. Välj Min lista. Upprepa detta på de avsnitt som du vill undersöka närmare, exempelvis en handfull Sommar & Vinter i P1 från 2016!

    Du återfinner sedan dessa avsnitt under Min sida -> Min lista. Om det visar sig att ett visst avsnitt var något du redan hade hört kan du ta bort detta från listan genom att svepa det åt sidan.

    Tips två: Webben
    Du kan även lyssna med mobilen från vår hemsida, och där finns en kalenderfunktion som gör det enkelt att nåavsnitt från en viss tid.

    Här länkar jag till avsnittsarkivet för Karlavagnen från sista december 2015 och äldre:
    https://sverigesradio.se/karlavagnen?date=2015-12-31
    (Det översta avsnittet är dock det allra senaste, men de från 2015 hittar du en bit längre ned.)

    Hoppas att du har nytta av tipsen och att det var begripligt hur man gör!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Vi har äntligen gjort så att du kan backa till rätt ställe i en programlista. Hör av dig ifall det inte fungerar som det borde hos dig!
    Annika Webbmaster
  • Helt underbart att ni försöker fixa. Tack för svaren. Jag är vet dock inte hur jag ska göra på android för att "komma till rätt ställe". Menar du att det går att hoppa till rätt månader/år nu? Jag kanske behöver uppdatera appen först men det ser ut som att den är fulluppdaterad! Ska testa att avsinstallera och installera igen!
  • Förlåt, det blev lite ett svar på något du inte ens frågat efter ...

    Men i mitt första svar skrev jag lite om att det i appen fanns ett problem med att du inte kan lämna arkivet och sedan återkomma till samma plats, utan när du återkommer till arkivet är du åter i toppen av listan.

    Det är endast det problemet vi har gjort något åt. Du får fortfarande skrolla långt om du vill nå gammalt innehåll. Förbättringen innebär endast att om du har nått ned till ett Spanarna från 2015, börjar lyssna på detta och inser att det är ett avsnitt du redan har hört, så kan du nu backa och komma till 2015-delen av arkivet igen. Tidigare hamnade du - när du backade - i toppen av listan.

    Så jag hoppas att du har nytta av denna förbättring, trots att den inte egentligen är en lösning på det problem du skrev om! (Det är därför fortfarande hemsidan och dess kalender-funktion som jag rekommenderar för att enkelt nå ett avsnitt långt bakåt.)

    Trevlig Valborg!
    Annika Webbmaster
  • Ååå jaaa men det är en SJUKT stor hjälp, och jag har redan märkt av den!! TACK!

    Bra jobbat alla ni, och trevlig Valborg 😀
  • Hej försökte lyssna på en podd i programserien jobba, sova, dö- avsnitt en högre mening. Kan inte komma in p g a fel. Skulle gärna vilja få tag på den - hur göra?  Mvh Jenny Nevelius
  • Hej Jenny och förlåt att svaret dröjt!

    Programmet finns hos UR:
    UR Skola: Jobba, sova, dö

    Annika Webbmaster