Oombedd nyhetssändning

Varför har det lagts in en nyhetssändning efter varje lyssnat program?

Kommentarer

  • Hej
    Våra sändningar spelas ofta in med automatik. För att inte dela upp ett program i flera filer bakas då eventuell nyhetssändning, som ligger mellan programdelar, in i avsnittet för efterhandslyssning. Men att en nyhetssändning hamnar EFTER programmet känner jag inte igen. Har du något exempel på det?
    Mvh
  • Hej
    Jag förstår att det kommer med en liten snutt av föregående program ibland, men det här gäller alla program jag lyssnar på från arkivet sedan några dagar. Efter programmet kommer: "Tack för att du lyssnar på Sveriges radio, här kommer vår senaste nyhetsuppdatering", så kommer en tre minuters nyhetssändning. Alltså en ny nyhetssändning varje gång. Jag testade alldeles nyss (Vetenskapsradion historia) men det gäller som sagt alla program. Märkligt nog bara den ena datorn jag använder, en pc, inte på macen. Vad det nu kan bero på.
    Mvh

  • Hej
    Jag var dåligt underrättad. Det pågår faktiskt ett begränsat test med det upplägget. Slumpen styr när man berörs, vilket förklarar skillnaden mellan dina datorer.
    Projektledaren beskriver nu bakgrunden här:
    http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=4282&grupp=16907&artikel=6806666
    Mvh