Önskemål/Förslag: Poddar

Hej!
Jag har ett önskemål/förslag.
Jag skulle vilja ha det lättare att ladda ner (flera) poddavsnitt.
Jag ville ladda ner alla avsnitt av ett program, men det tog mig närmare 2 timmar, då jag var tvungen att trycka minst en gång för varje avsnitt.
Webbläsaren och datorn segade halvt ihop av antalet förfrågningar.
Min önskan är att man ska kunna ladda ner t.ex. zippade samlingar av poddar, typ alla ifrån en månad eller alla allt som allt.

Kommentarer

  • Hej! Antagligen är det inte meningen att det ska gå så trögt, och det händer alltså att det segar onödigt mycket om man laddar ner flera poddar på en gång via webben. Men nedladdningstiderna, som också i viss mån är beroende av vilken tidpunkt på dygnet det är, skulle säkerligen inte gynnas av att det laddas ned större paket än det finns behov av. Just nu fungerar det, om man har många poddar att ladda ned, vanligtvis bättre om man kringgår webben med hjälp av ett externt nedladdningsprogram. Men det blir en del pyssel. Exempelvis finns det sätt att kopiera länkar på en webbsida och därefter sortera länkarna för att enkelt få mp3-länkarna i en lista som kan laddas ned. Ge mig ett förslag på ett antal poddar så kan jag testa hur lång tid det tar att ladda ner dem!
  • En orsak till att det går trögt att ladda ner skulle kunna vara att antivirusprogrammet skannar av allt som kommer via webben.
  • Hej Leon!
    Jag tar ditt tips vidare till rätt person. I vissa fall kan ju alla avsnitt vara väldigt svårt (ekot eller sommar i p1), men det finns tillfällen där det kanske skulle funka. Tack för tipset!
    Och ursäkta det sena svaret!